سردار رحیمی:

دستگیری 147 متخلف بازار سکه و ارز/ 33 انبار بزرگ احتکار کالا شناسایی و پلمب شد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در حوزه مبارزه با متخلفین بازار سکه و ارز 942 نفر احضار و 147 نفر نیز دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۱۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ - 07October 2018

۱۴۷ نفر از متخلفین بازار سکه و ارز دستگیر شدند/ ۳۳ انبار بزرگ احتکار کالا شناسایی و پلمب شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس تهران بزرگ در نود و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی شبانه‌روز در اقصی‌نقاط کشور تلاش می‌کند و علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های فراوان دشمن که برای برهم زدن نظم و انضباط شهر اختصاص می‌یابد، به لطف خدا و حضور غیورمردان در حوزه امنیت داخلی، تیر‌های دشمنان به سنگ می‌خورد.

وی گفت: امروز به اذعان همه کارشناسان، ما بهترین و بی‌نظیرترین امنیت را در داخل کشور داریم که محصول زحمات و تلاش پرسنل نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: پلیس در جای جای ایران تلاش می‌کند و اجازه نمی‌دهد گروه‌های معاند که از موساد و سیا تأمین می‌شوند، اقدامی را علیه امنیت داخلی انجام دهند.

رحیمی اظهار داشت: علی‌رغم تنگنا‌هایی که نیروی انتظامی با آن دست به گریبان است، امروز امنیت خوبی در شهر داریم.

وی خاطرنشان کرد: ما در کنار شهرداری هستیم و رئیس پلیس راهور با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ارتباط تنگاتنگی دارد. بنده هم با توجه به سبقه‌ای که در راهنمایی و رانندگی و علاقه‌ای که به این مجموعه دارم، به این حوزه توجه کرده‌ام.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: متأسفانه 30 درصد تخلفات و جرایم راهنمایی و رانندگی در تهران بزرگ است و تلاش می‌کنیم این فرهنگ را در پایتخت ارتقا دهیم؛ چرا که افرادی که در پایتخت زندگی می‌کنند، توقع بیشتری از آن‌ها می‌رود.

وی گفت: اعمال قانون در پلیس هدفمند است و نباید اعمال قانون مرده انجام شود و همانجا که خلافی صورت می‌گیرد، باید متخلف جریمه شود.

رحیمی افزود: نیروی انتظامی با مشکلاتی مواجه است و با مجاهدت و تلاش پرسنل سعی کردیم که اقدامات خوبی را انجام دهیم.

این مقام انتظامی بیان کرد: امنیت در پایتخت بسیار حائز اهمیت است و در این راستا پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی، راهنمایی و رانندگی، مبارزه با مواد مخدر و پلیس فتا اقدامات لازم را در بخش‌های مختلف انجام می‌دهد.

وی افزود: بخشی از اقدام پلیس، برخورد قاطع با مجرمین است که با قاطعیت برخورد می‌کنیم؛ ولی از سوی دیگر، پلیس اقدامات ایجابی، فرهنگی و اجتماعی نیز انجام می‌دهد که در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این اقدامات برتری دارد.

فرمانده انتظامی تهران عنوان کرد: پلیس که شعارش «جامعه‌محوری» است، طبیعتا در این بخش اقداماتی جدی انجام خواهد داد.

وی افزود: به همه بخش‌ها ابلاغ کرده‌ایم که جمعیت آسیب‌پذیر را شناسایی کنند و با آن‌ها صحبت و آن‌ها را توانمند کنند. ده‌ها کلاس در راهنمایی و رانندگی، کلانتری و دیگر بخش‌های اجتماعی برگزار شده است و با افراد آسیب‌دیده و بزهکار توسط خواهران و برادرانی که در حوزه روانشناسی و جامعه شناسی تحصیل کرده‌اند و تحصیلات عالیه دارند صحبت می‌کنند و توانسته‌ایم 32 هزار و 842 پرونده‌ای که در کلانتری تشکیل شده است، قبل از اینکه به مراجع قضایی برود، به مصالحه و صلح برسانیم.

رحیمی گفت: پلیس برای تمامی کسانی که تخلف‌های زیادی دارند و یا جرائم بالای راهنمایی و رانندگی داشته باشند، قبل از گرفتن وسیله نقلیه خود، دوره آموزشی 20 دقیقه‌ای برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات برجسته پلیس، آموزش رانندگان و راکبین است و سالانه هزاران نفر از دانش‌آموزان و حتی معلمین آموزش می‌بینند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: روزانه ده‌ها مورد مأموریت از سوی شهرداران به پلیس اعلام می‌شود و در این زمینه پلیس همکاری‌های لازم را دارد.

وی خاطرنشان کرد: شب عید هزاران نفر از دستفروشان در خیابان‌ها حضور داشتند و این حضور در ایام عید در تمام دنیا مرسوم است، ولی امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، این دستفروشان بدون درگیری با پلیس، نیرو‌های شهربان و مغازه‌داران توانستند به کار خود ادامه دهند.

وی در پاسخ به تذکر یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر حضور خودرو‌های فرسوده در شهر گفت: شهروندان چنانچه با خودروی فرسوده‌ای در شهر مواجه شدند، با پلیس 110 تماس بگیرند و جرثقیل پلیس برای بردن آن خودرو به محل اعزام می‌شود؛ چرا که این خودرو‌ها چهره شهر را زشت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: در حوزه پلیس پیشگیری در شش ماهه نخست 442 پرونده تشکیل و به دستگاه قضایی ارسال شد.

وی افزود: 900 نفر از محکومان فراری نیز دستگیر شدند.

رحیمی گفت: پلیس بنا به درخواست بانک مرکزی، به پرونده‌های اقتصادی سکه، طلا و ارز ورود پیدا کرد و با همکاری دستگاه قضایی، بالغ بر 942 نفر در این خصوص احضار و 147 نفر از متخلفین در حوزه سکه و ارز که همانند زالو خون مردم را می‌خوردند دستگیر شدند.

سردار رحیمی افزود: 33 انبار بزرگ احتکار کالا در تهران شناسایی و پلمب شدند و تحویل دستگاه‌های ذی‌ربط داده شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد:‌ در شش ماهه نخست امسال شش میلیون تماس را پلیس پاسخ داد و 3.5 میلیون بار 110 از مقر خارج شد.

وی یادآور شد: بالغ بر 70 درصد جرایم در شش ماهه اول کشف شد که یک نُرم و استاندارد عالی است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها