نقوی حسینی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

مردم را فریب دادند/ FATF گره از مشکلات کشور باز نمی‌کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه FATF منافع ملی کشور ما را تضمین نمیکند، گفت: مردم را فریب دادند؛ چراکه کاهش معضلات معیشتی مردم را در گرو پیوستن به این کنوانسیون جلوه داده بودند.
کد خبر: ۳۱۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ - 07October 2018

مردم را فریب دادند/ FATF گره از مشکلات کشور باز نمی‌کندسیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با بیان اینکه موافقان پیوستن ما به FATF به گونه‌ای برای مردم وانمود کردند که کاهش مشکلات اقتصادی کشور بستگی به عضویت دولت به این کنوانسیون دارد، اظهار داشت: به مردم دروغ گفتند؛ چراکه نخواستند مردم به ماهیت اصلی کنواسیون‌های بین‌المللی واقف شوند، همان کنوانسیون‌هایی که مقام معظم رهبری طراحان تراز اول آن را استکبار خواندند.

وی در ادامه با توجه به اینکه هیچ کدام از موسسات مالی و بانک‌های غربی با ما مراوده مالی ندارند، افزود: آن‌هایی که گمان می کنند FATF موانع ایجاد شده بر سر راه تعاملات و مراودات پولی ما با کشور‌های غربی را برطرف می کند، سخت در اشتباهند؛ چراکه دست اندرکاران این کنوانسیون هیچ ضمانتی به ما نداده‌اند.

نقوی حسینی با اشاره به برجام گفت: زمانی که برجام به منظور بررسی، تحقیق و تفحص در دستورکار مجلس بود، آن زمان هم عده‌ای اصرار بر به تصویب رسیدن هرچه سریعتر این توافق داشتند. امروز هم FATF همان مسیری را طی کرد که برجام طی کرده بود. همانطور که خیری از برجام شامل حال ملت نشد، این کنوانسیون هم دردی از درد‌های مردم دوا نخواهد کرد.

این نماینده خانه ملت پیوستن به FATF را خلاف موازین و آرمان‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی از دستاورد‌های مهم و بزرگ انقلاب اسلامی استقلال و افزایش روزافزون این امر است، اما متاسفانه پذیرش FATF باعث خواهد شد تا غربی‌ها بر امور به بهانه‌های مختلف نظارت و برای ما تکلیف مشخص کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار