معاون اول قوه قضائیه:

قوه قضائیه تمام قد برای رفع مشکلات جامعه به دولت کمک می‌کند

حجت‌الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» با بیان این‌که دولت باید با توجه به ظرفیت قوای دیگر، همه درک، فهم، تلاش و اقداماتش را برای رفع مشکلات مردم به‌کار گیرد، گفت: قوه قضائیه در این راستا تمام قد برای کمک به دولت در راستای رفع مشکلات موجود در جامعه ایستاده است.
کد خبر: ۳۱۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ - 07October 2018

قوه قضائیه تمام قد برای رفع مشکلات جامعه به دولت کمک می‌کندبه گزارش دفاع پرس از سنندج، حجت‌الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» امروز (یک‌شنبه) در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان کردستان، با بیان این‌که موفقیت قوا محدود به ظرفیت خود آن‌ها نیست، اظهار داشت: در چارچوب ظرفیت‌های نظام، همه قوا باید ضمن توجه ویژه به وظایف خود، از ظرفیت‌های همدیگر استفاده کنند تا شتاب خدمت‌رسانی در آسایش و آرامش مردم را بیشتر کنند.

وی با بیان این‌که دولت باید با توجه به ظرفیت قوای دیگر، همه درک، فهم، تلاش و اقداماتش را برای رفع مشکلات مردم به‌کار گیرد، افزود: قوه قضائیه در این راستا تمام قد برای کمک به دولت در راستای رفع مشکلات موجود در جامعه ایستاده است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به این‌که دشمن هم‌اکنون علیه چند نهاد بیشتر از همه سم‌پاشی می‌کند که قوه قضائیه یکی از مهم‌ترین آن‌هاست، گفت: دشمن با سم‌پاشی علیه قوه قضائیه به دنبال کند کردن شمشیر عدالت در جامعه است.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین علت این مسأله در این است که اگر قوه قضائیه قدرتمند و تیغش برّان باشد، مجرمان و مفسدان احساس خطر می‌کنند و به‌ خودی خود جرایم در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: دشمنان با سم‌پاشی علیه این قوه، به‌دنبال آن هستند که شمشیر عدالت جامعه را کند کرده و دستگاه قضائی را در چشم مردم کُند و کور کند.

وی یادآور شد: در این بین باید قضات در کنار تمام مشکلات موجود، وظایف خود را به خوبی ادا کنند و اجازه سوء ژاستفاده به دشمن را ندهند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان این‌که قدرت اقتصادی یکی از قدرت‌های جامعه است و دشمنان آن را هدف قرار داده‌اند، افزود: با توجه به این‌ موضوع، همه باید به تولید سالم و اشتغال و سرمایه‌گذاری توجه کرده و برای اعتلای آن کمک کنیم.

وی تاکید کرد: برخورد‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که به تولید لطمه‌ای وارد نشود و در این راستا از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های مسلح و مردم برای ناامیدی دشمنان، بیشترین استفاده را داشته باشیم.

معاون اول قوه قضائیه افزود: دشمنان انقلاب اسلامی امروز حیات خودشان را در تزلزل کامل این نظام می‌بینند؛ از این رو و در برابر نظامی که بر پایه اسلام ناب پایه‌ریزی شده است، به صورت تمام قد و با همه توان ایستادگی می‌کنند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: با تلاش‌های انقلاب اسلامی، یک لشکر بین‌المللی اسلامی در جهان شکل گرفته است که امروز دشمنان از آن احساس خطر می‌کنند و با رشد آن ترس‌شان بیشتر می‌شود.

خاطرنشان می‌شود، آیت‌الله «صادق آملی لاریجانی» رئیس قوه قضائیه ۱۱ مهرماه در حکمی «محمدرضا مترقب» را به عنوان رئیس شعبه اول دادگاه تجدید نظر و رئیس کل جدید دادگستری استان کردستان منصوب کرده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها