ابوترابی در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

ایجاد شفافیت و افزایش اعتماد عمومی در گرو تحقیق و تفحص از مجلس و سایر نهاد‌ها

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بعد نظارتی مجلس بیش از بعد قانونگذاری قوی‌تر باشد، گفت: تحقیق و تفحص از مجلس باعث شفافیت نسبت به هزینه‌های جاری این نهاد می‌شود که البته باید این امر در سایر نهاد‌ها هم انجام شود.
کد خبر: ۳۱۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 08October 2018

ابوالفضل ابوترابی عضو کمسیون شورا‌ها و امور داخلی و نماینده مردم شهرستان‌های نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با بیان اینکه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون از مهمترین وظایف نمایندگان مجلس است، اظهار داشت: عمده دلیل بروز و ظهور مشکلات جاری کشور در تمام عرصه‌ها به خاطر عدم اجرای دقیق قانون است؛ لذا باید توجه نمایندگان به بعد نظارتی بیش از بعد قانونگذاری معطوف باشد.

وی در ادامه تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد نهاد‌ها و همچنین نظارت بر نحوه هزینه کرد آن‌ها را باعث شفافیت و افزایش اعتماد عمومی دانست و افزود: بحث تحقیق و تفحص از مجلس که چندی پیش در صحن علنی مطرح و مورد استقبال عمده نمایندگان واقع شد، باعث شفافیت در هزینه‌ها می‌شود که این امر باید در خصوص سایر نهاد‌ها هم انجام شود.

ابوترابی تصریح کرد: تحقیق و تفحص از هر سازمان و نهادی که منجر به جلوگیری از بروز فساد اقتصادی و در نتیجه رونق فعالیت‌های این نهاد و سازمان‌ها میشود، مصداق اجرای دقیق قانون است.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه تحقیق و تفحص از مجلس زمینه ساز تحقیق و تفحص از سایر نهاد‌ها خواهد شد، گفت: امیدواریم تحقیق و تفحص از بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت صنعت نیز هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار