نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

خیلی‌ها در جمهوری اسلامی ایران تفکر سرمایه‌داری قارونی دارند

حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» گفت: امروز متاسفانه برخی افراد از فضای جمهوری اسلامی ایران سوءاستفاده می‌کنند و تفکر سرمایه‌داری قارونی را در سرشان می‌پرورانند.
کد خبر: ۳۱۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ - 08October 2018

فوری/ خیلی‌ها در جمهوری اسلامی ایران تفکر سرمایه داری قارونی در سر می پرورانندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام  «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی در دیدار با فرماندهان انتظامی استان، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: امروز متاسفانه برخی افراد از فضای جمهوری اسلامی ایران سوءاستفاده می‌کنند و تفکر سرمایه‌داری قارونی را در سرشان می‌پرورانند.

وی افزود: شما هر روز و هر شب حکایت دزدی و اختلاس‌شان را مشاهده می‌کنید که یک عده‌ای را گرسنه نگه داشته‌اند که ثابت کنند مثل قارون هستند، غافل از اینکه تفکر قارونی عین بی‌هنری است.

حجت‌الاسلام عبادی با بیان این‌که پیامبر اکرم (س) فرموده اند «آسمان سایه نیانداخته و زمین بر خود حمل نکرده [مگر] گوینده‌ای راستگوتر و نیک‌تر از ابوذر» گفت: امروز حزب‌الله لبنان موضع ابوذر را دارد؛ چراکه ابوذر کسی بود که نه تهدید «معاویه» او را می‌ترساند و نه مورد تطمیع قرار می‌گرفت و این همان سیاست چماق و هویجی است که امروز غربی‌ها استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از هر چیز باید به نعمت‌های الهی توجه شود؛ چراکه نعمت‌های خدا را با هیچ بیانی نمی‌شود قدردانی کرد.

امام جمعه بیرجند افزود: در نعمت‌های ناشمار و ناشناخته خدا، یک سوال مطرح است که آیا می‌شود بالاترین نعمت را در همه نعمت‌ها شناسایی کرد؟ و اگر بخواهد شناسایی شود با چه معیاری باید شناسایی شود؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: معیار شناسایی این است که نعمت مطلق، بالاترین نعمت است و بقیه نعمت‌ها که مشروط است، اگر شرایط آن رعایت نشود تبدیل به نقمت می‌شود.

حجت‌الاسلام عبادی با بیان این‌که انسان یک موجود استثنایی، اما بالقوه و مشروط است، گفت: اگر شرط رعایت نشود همین اشرف مخلوقات حسرت می‌خورد که‌ای کاش من انسان نمی‌شدم.

وی یادآور شد: روز قیامت که معیار حسابرسی است و عده‌ای به فوز ابدی می‌رسند، یک عده هم حسرت می‌خورند و می‌گویند کاش ما خاک می‌بودیم و انسان نمی‌بودیم.

حجت الاسلام عبادی متذکر شد: تنها نعمتی که در عالم مطلق است در مقابل ضلالت، هدایت است که برترین نعمت‌ها است و باید انسان در راهی که برای آن خلق شده است باشد.

وی با تاکید بر این‌که هدایت مهم است و باید انسان در راه باشد و بی‌راهه نرود، عنوان کرد: خداوند در قرآن هم این نعمت را استثنا کرده یعنی عقل و وحی هر ۲ یک حرف می‌زنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: خداوند راه استفاده از نعمات را به همه آموخته و راه بهره‌برداری از هر ابزاری را نیز به آن‌ها داده است.

حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به این‌که زور و زر، شهرت و اسم به درد نمی‌خورد، گفت: اگر کسی اهل ایمان باشد و در هر جایگاهی در راه رضا خدا بهره بگیرد، یعنی از آن ابزار استفاده کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار