رئیس سازمان مدیریت بحران خبر داد؛

پرداخت تسهیلات بلاعوض به خسارت دیدگان سیل اخیر در مازندران

رئیس سازمان مدیریت بحران از پرداخت تسهیلات بلاعوض به خسارت دیدگان سیل اخیر در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۱۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ - 08October 2018
پرداخت تسهیلات بلا عوض به خسارت دیدگان سیل اخیر در مازندرانبه گزارش دفاع پرس از ساری، «اسماعیل نجار» رئیس سازمان مدیریت بحران ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران در نوشهر با بیان اینکه امسال برای پیشگیری از تنش آبی هزار و ۲۰ میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شد، اظهار داشت: استان مازندران نیز از این اعتبار بهره‌مند خواهد شد.
 
وی تغییر اقلیم را از مسائل فراروی برشمرد و گفت: تغییر بارش و نوع بارش ناشی از تغییر اقلیم است و برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی و فرونشست زمین و فروچاله ها از جمله پیامدها است.
 
نجار با اشاره به ایجاد فروچاله ای عمیق در استان همدان، گرد و غبار و تخریب پوشش گیاهی و تغییر اقلیم هر ساله خسارت‌های زیادی در کشور وارد می‌کند، اساس کار را پیشگیری دانست و گفت: اگر تمام اعتبارات عمرانی کشور را برای پیشگیری از حوادث قرار دهیم باز کمبود اعتبار خواهیم داشت.
 
رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: تنها براثر سرما ۷۵۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی در یکی از استان ها وارد شده است و این نشان می دهد که خسارت در حوادث سنگین و زیاد است.
 
نجار با تاکید براینکه همواره باید برای مقابله با بحران آمادگی لازم داشته باشیم، بحث پیشگیری را دقیق و ظریف و بدون هزینه دانست و گفت: نباید در حریم رودخانه ها اجازه ساخت و ساز را دهیم و می توان با این کار از بروز حادثه پیشگیری کرد.
 
وی دستکاری در جنگل را عامل بروز حوادث نظیر سیلاب برشمرد و گفت: دیروز 2 میلیارد تومان اعتبار از محل تملک دارایی و یک میلیارد تومان اعتبارات ضروری برای مازندران درنظر گرفته شد تا به فوریت در بخش های مختلف هزینه شود.
 
نجار با بیان اینکه خسارت های بخش مسکن سریعا تهیه و اعلام شود، عنوان کرد: در روستاها برای جبران خسارات ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و در شهرها نیز ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۱ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.
 
معاون وزیر کشور امهال تسهیلات در بخش کشاورزی را از جمله راهکارها برای جبران خسارت های این بخش اعلام کرد و متذکر شد: هزار میلیارد تومان در قالب صندوق توسعه کشاورزی برای جبران خسارت این بخش در کشور به عنوان کمک درنظر گرفته شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها