معاون رئیس جمهور خبر داد؛

تخصیص اعتبارات ویژه دولت به سیل زدگان مازندران

معاون رئیس جمهور در بازدید از مناطق سیل‌زده مازندران گفت: تا قبل از پایان هفته جاری اولین بخش از اعتبارات ویژه جبران خسارات به این استان تخصیص داده می‌شود.
کد خبر: ۳۱۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ - 09October 2018
تخصیص اعتبارات ویژه دولت به سیل زدگان مازندرانبه گزارش دفاع پرس از ساری، «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه پس از پایان بازدید از مناطق سیل زده مازندران با بیان اینکه اعتبارات استانی تکافوی نیازهای استان مازندران نیست، تامین اعتبارات ملی را برای رفع نیازهای استان ضروری برشمرد و اظهار داشت: از این رو ردیف ویژه‌ای برای ساماندهی رودخانه های استان درنظر گرفته می شود.
 
وی با اشاره به تخریب پل بزرگ نوشهر تخریب این پل را خسارتی سنگین و سبب قطع اتصال غرب و شرق استان مازندران دانست و گفت: این حادثه یک کشته هم برجا گذاشت و هم اکنون تلاش برای برقراری دوباره ارتباط و احیای زیرساخت ها در حال انجام است.
 
نوبخت با بیان اینکه طبق ماده ۱۲ قانون مدیریت بحران دارای ضوابطی هستیم، گفت: طبق ضوابط تسهیلات ارزان قیمت و کمکهای بلاعوض به آسیب دیدگان حوادث طبیعی پرداخت می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با عنوان اینکه جمع بندی خسارت ناشی از سیلاب مازندران در دست اقدام است، گفت: تا فردا ارزیابی اولیه از میزان خسارات ناشی از سیلاب ارائه شود.
 
وی ادامه داد: در اولین جلسه هیات دولت در روز چهارشنبه، گزارش این خسارت به دولت تقدیم می‌شود و تا قبل از پایان هفته اولین بخش از اعتبارات ویژه جبران خسارات به استان تخصیص داده می شود.
 
نوبخت با اظهار اینکه تلاش داریم عقب ماندگی های استان مازندران را جبران کنیم، یادآور شد: بیش از هزار میلیارد تومان در قالب سفر رئیس جمهور طرح و پروژه در مازندران تهیه شده و در دست اجرا است و در آبان ماه نیز تخصیص و پرداخت قابل توجهی از نظر اعتبارات برای مازندران درنظر گرفته می شود.
 
معاون رئیس جمهور گفت: همچنین ردیف ویژه بودجه ای برای اصلاح و ساماندهی رودخانه های مازندران برای اولین بار در بودجه کشور درنظر گرفته می شود.
 
وی بر لزوم مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه و حریم رودخانه ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه در این بازدید متوجه شدیم تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در بستر رودخانه احداث شده اند و باید برای بخش های آبخیزداری و آبریز چاره اساسی صورت گیرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها