سخنانی از فرمانده لشکر 77 خراسان در جمع اسرای عملیات ثامن­‌الائمه (ع):

هدف صدام از جنگ با ایران تحقق اهداف صهیونیست و امپریالیسم است

سرهنگ «شهاب‌­الدین جوادی» فرمانده لشکر 77 خراسان در جمع اسرای عملیات ثامن­‌الائمه (ع) در سخنانی به زبان عربی، با بیان این مطلب که صدام سرکش برای خیرخواهی امت عراق و عرب مبارزه نمی‌­کند و برای تحقق اهداف صهیونیست و امپریالیسم این جنگ را آغاز کرده؛ بر مبارزه با دشمن صهیونیستی و امپریالیسم تا آزادی قدس تأکید می­‌کند.
کد خبر: ۳۱۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۹ - 11October 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، اسیران عراقی که در عملیات «ثامن­‌الائمه(ع)» به اسارت رزمندگان اسلام در آمده بودند، به ساختمانی متعلق به شرکت «نوا» که در حد فاصل بندر ماهشهر - آبادان قرار داشت، منتقل شده، آن­ها را به طور مرتب بر روی زمین نشاندند. آن گاه، فرماندهان ارشد ارتش در پیشاپیش رزمندگان به سوی محل استقرار اسیران حرکت کردند.

سرهنگ «هوشنگ ناصری» جمعی رکن دوم لشکر77 خراسان که مسئول جمع آوری اسیران بود، به استقبال فرماندهان آمد و پس از به جای آوردن احترام نظامی، گزارش خود را با صدایی بلند به این شرح ارائه کرد:

«سرهنگ پیاده ستاد ناصری سرپرست جمع آوری اسرا، به محضر ریاست ستاد مشترک ارتش معروض می‌­دارم که تعداد مزدوران عراقی که تا کنون در محور آبادان - ماهشهر (شرق کارون) توسط رزمندگان ایرانی به اسارت گرفته شده‌­اند، یک هزار و 536 نفر است و برای سان و رژه آماده هستند».

سپس خبرنگاران رسانه­‌های داخلی و خارجی مشغول مصاحبه با اسیران شدند. سرتیپ «ولی الله فلاحی» رئیس ستاد مشترک ارتش خطاب به سرهنگ «شهاب­‌الدین جوادی» فرمانده لشکر 77 خراسان گفت: «سرهنگ جوادی! برو برای اینها صحبت کن و بگو پیام بفرستند برای همکارنشان که بی خود مقاومت نکنند؛ چون سرنوشت همه آنها همین اسارت یا کشته شدن است».

سرهنگ جوادی که به سبب طی دوره نظامی در مصر، به زبان عربی کاملاً مسلط بود، بر بالای بلندی ایستاد و با صدایی رسا با اسیران عراقی اینگونه سخن گفت.

هدف صدام از جنگ با ایران تحقق اهداف صهیونیست و امپریالیسم است

بسم الله الرحمن الرحیم

َایُّها الجُنودُ العَراقیّون! تَفهَموا کُلُّکُم، اِنَّ الجَیشَ الوَطَنِ الایرانی َستَقَدّمَ فِی کُلَّ الجَبَهاتِ القِتالِ یَومَ بَعدَ یَومٍ. اَیُّها القُوّاتِ و الجُنودِ العِراقی! تَعرِفونَ کُلُّکُم، اِنَّ کُلّنا مُسلِمونَ؛ لِماذا نُحارِبُ مَعَ بَعضٍ؟ کُلُّنَا اِخوَهُ مُسلِم، لازِمُ لِنُحارِبُ مع العُدوانِ الصَّهیونی.

تَفهَمونَ کُلُّکُم، ِانَّ الجَیشَ العَلیلِ العَراقی لا یَقدِرُ و لَیسَ لَهُمُ القُدرهُ لَکَی یُحارِبُ مَعَ الجَیشِ الفائِزِ الایرانی. اَیُّها الجُنودُ العِراقی! کُلُّکُم اُسَراءُ بِیَدِنا؛ وَ بَعدَ تَخَلُّفَ مِن هَذِهِ الحَربِ، لازِمُ لِنُحارِبُ مَعَ العُدوانِ الصَّهیونی و الامِبِر الیَّه لِتَحریرِ القُدسِ اِن شاءَ الله. تَعرِفونَ کُلُّکُم ، اِنَّ الصّدّامَ العَنیدِ لا یُحارِبُ لِصالحِ الاُمّهِ العَربیَّهِ، بَل یُحارِبَ لِتَحقیقِ َاهدافِ الصَّهیونیَّهِ و الامِبِر الیَّه».

به نام خداوند بخشاینده مهربان

ای سربازان عراقی! همگی بفهمید که ارتش کشور ایران هر روز در تمام جبهه­‌های نبرد، پیش خواهد افتاد. ای نیروها و سربازان عراقی! می­‌دانید که همه ما مسلمانیم؛ پس چرا باید با یکدیگر بجنگیم؟ ما برادران مسلمان هستیم و باید با دشمن صهیونیستی پیکار کنیم.

به راستی که ارتش ناتوان عراق نمی­‌تواند و قدرت آن را ندارد که با ارتش پیروز و سرافراز ایران بجنگد. ای سربازان عراقی! همه شما اسیران ما هستید. بعد از پشت سر گذاشتن این جنگ، باید به جنگ دشمن صهیونیستی و امپریالیسم برویم تا به امید خدا، قدس را آزاد کنیم. همگی می­‌دانید که صدام سرکش برای خیرخواهی امت عراق و عرب مبارزه نمی­‌کند، بلکه برای محقق ساختن اهداف صهیونیست و امپریالیسم می جنگد.

پس از پایان این سخنرانی تاریخی، زمزمه «الموت لصدام، الموت لصدام» (مرگ بر صدام) در میان اسیران عراقی به گوش رسید و کم کم همه آنان به صورت یکپارچه و خودجوش علیه صدام شعار دادند. سپس سرتیپ «ظهیرنژاد»، سرتیپ «فلاحی»، سرهنگ «نامجو»، سرهنگ «جوادی»، سرهنگ «امینیان»، سرهنگ «کهتری»، سرهنگ «فرمنش»، سرگرد «سروری» و جمعی دیگر از افسران ارشد نظامی و فرماندهان سپاه و بسیج در کنار یکدیگر به صف ایستادند و از سربازان عراقی سان دیدند، این صحنه تجلی پیروزی رزمندگان ایران و خفت متجاوزان بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار