رییس کل دادگستری استان کرمان:

قاطعیت در اجرای قانون، یکی از مؤلفه‌های اصلی پلیس است

«یدالله موحد» گفت: رسالت محوری و مهم نیروی انتظامی، تأمین و صیانت از نظم و امنیت داخلی، و قاطعیت در اجرای قانون، یکی از مؤلفه‌های اصلی اقتدار پلیس است.
کد خبر: ۳۱۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ - 09October 2018

قاطعیت در اجرای قانون، یکی از مؤلفه‌های اصلی پلیس استبه گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، «یدالله موحد» رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست تعاملی و هم‌اندیشی فرماندهی انتظامی با مسئولین قضایی استان، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: امنیت فردی و اجتماعی، اولین و مهم‌ترین نیاز انسان در جامعه، و آسایش فردی - اجتماعی محصول نظم و امنیت است.

وی ادامه داد: لازمه آسایش فردی - اجتماعی که در بند هشت ماده ۴ قانون تشکیل نیروی انتظامی بر آن تاکید شده است، نظم و امنیت است.

رئیس شورای قضایی استان کرمان خاطرنشان کرد: نظم و امنیت از زیرساخت‌های توسعه فردی - اجتماعی مورد توجه مردم و حاکمیت قرار دارد.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی حسب قوانین مرتبط و ماموریت‌های متنوعی که به آن محول شده، سهم عمده‌ای در نظم و امنیت و همچنین سهم قابل توجهی در تحقق عدالت کیفری در جامعه دارد.

موحد ادامه داد: نقش تاثیرگذار نیروی انتظامی در سه مؤلفه مهم «نظم»، «امنیت» و «عدالت»، این سازمان را به یک سازمان تاثیرگذار و یکی از ارکان حاکمیتی برای خدمت به مردم تبدیل کرده است.

نماینده ارشد دستگاه قضایی در استان کرمان گفت: با توجه به ابعاد امنیت داخلی کشور، دامنه مسئولیت پلیس از مرزبانی گرفته تا برقراری نظم در اجتماعات، فرهنگ، اقتصاد، نظارت بر اماکن تجاری و... گسترده و پیچیده است؛ لذا سطح توقعات و انتظارات عمومی و حاکمیت از نیروی انتظامی متناسب با این جایگاه، خطیر و حساس است.

موحد با اشاره به این‌که عینیت بخشیدن به نظم و امنیت، منشأ اقتدار حق و نیز اقتدار پلیس است، اظهار داشت: اقتدار یک امر معنوی است و با صدای کلفت و اسلحه گرم و مشت محکم تفاوت دارد و بسیاری اقتدار را در همین امور ظاهری می‌بینند، اما در واقع اقتدار‌های ظاهری، شکننده هستند و به یک معنی اقتدار نیستند.

موحد تصریح کرد: اقتدار وضعیتی است که نیروی انتظامی در حوزه مسئولیت خود احساس قدرت کند و آحاد مردم نیز دریابند که پاسدار امنیت فردی و اجتماعی آنان یک مجموعه مقتدر است که می‌تواند از مردم دفاع کند و همچنین مخلان امنیت به این فهم برسند که نیروی انتظامی مقتدر و تواناست.

وی با اشاره به این‌که باید بین اقتدار پلیس و خشونت تفاوت قائل شد، گفت: مؤلفه‌های اصلی اقتدار پلیس، قانون‌گرایی، اعتماد اجتماعی، جلب مشارکت عمومی، خدمت‌گذاری و قاطعیت در اجرای قانون است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار