وزیر آشتی ملی سوریه؛

اسرائیل هدف نخست سوریه خواهد بود

وزیر آشتی ملی سوریه طی سخنانی هشدار داد در صورت هرگونه حمله امریکا اسرائیل هدف نخست سوریه خواهد بود.
کد خبر: ۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴ - 15September 2013

اسرائیل هدف نخست سوریه خواهد بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "علی الحیدر" وزیر امور آشتی ملی سوریه در گفتگو با شبکه "پرس تی وی" ایران بیان داشت در صورت حمله نظامی امریکا، واکنش دفاعی دمشق فراتر از مرزهای خود خواهد بود و اسرائیل هدف نخست سوریه برای پاسخ به تهاجم نظامی به شمار می رود.

به گزارش پرس تی وی: این پاسخ وزیر آشتی ملی سوریه به تهدیدات نظامی امریکا در حالی مطرح شده است که طی دو هفته گذشته دولت امریکا با تکرار اتهامات علیه سوریه این کشور را تهدید به حمله نظامی کرده و با وجود توافق سیاسی با روسیه در ارائه طرحی برای تخریب سلاح های شیمیایی سوریه هنوز ادعا می کند همچنان اقدام نظامی علیه سوریه را به عنوان یک گزینه نظامی در نظر می گیرد.

گفتنی است امریکا به بهانه و اتهام استفاده دولت سوریه در استفاده از سلاح شیمیایی در نواحی حاشیه ای دمشق این کشور را تهدید به حمله نظامی می کند و در واکنش به این موضوع دولت سوریه نیز ضمن انکار و رد هرگونه دخالت در حملات شیمیایی صورت گرفته اعلام کرده است علیه شهروندان خود از سلاح های کشتارجمعی استفاده نمی کند.

وزیر آشتی ملی سوریه در سخنان خود در گفتگو با شبکه پرس تی وی همچنین به نقش عربستان در بحران سوریه اشاره کرد و عنوان نموده است این کشور به رهبری شاهزاده بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات عربستان تلاش دارد رژیم سیاسی در سوریه را تغییر دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار