«اربعین مرثیه» ​در آستانه اربعین حسینی رونمایی می‌شود

آئین رونمایی از کتاب «اربعین مرثیه»، شنبه 21 مهرماه در بنیاد دعبل خزاعی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۱۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ - 09October 2018

«اربعین مرثیه» ​در آستانه اربعین حسینی رونمایی می‌شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «اربعین مرثیه» شامل برترین اشعار عاشورایی فارسی و محصول نهایی پژوهشی است که در سال‌های 1394 و 1395 در بنیاد دعبل خزاعی انجام شده است. آئین رونمایی از این اثر، از ساعت 16 عصر شنبه 21 مهرماه با حضور داوران، شعرا، مداحان و استادان این حوزه در بنیاد دعبل برگزار خواهد شد.

این کتاب با رأی و نظر 40 نفر از کارشناسان و صاحب‌نظران شعر مذهبی، سروده‌های شاخص هزار سال شعر عاشورایی فارسی در دو مقطع (قرن چهارم هجری تا انقلاب اسلامی و پس از انقلاب اسلامی) بررسی شده است که برترین آن‌ها براساس معدل امتیازات داوران انتخاب شده‌اند. اشعار برگزیده 40 قطعه‌اند که 28 قطعه به مقطع نخست و 12 قطعه به مقطع دوم تعلق دارند.

محمدرضا سنگری، غلامرضا کافی، اسماعیل امینی، حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم حسینی، حجت‌الاسلام محمد صحتی سردرودی، مهدی آصفی، محمدعلی مجاهدی،محمود حبیبی کسبی، محمدسعید میرزایی و جواد هاشمی از داورانی بودند که اشعار کتاب «اربعین مرثیه» را انتخاب کرده‌اند.

همچنین شاعرانی همچون علی‌رضا قزوه، عبدالجبار کاکایی، محمدکاظم کاظمی، سعید بیابانکی، رضا اسماعیلی و مرتضی امیری اسفندقه و پژوهشگرانی مانند رضا بیات، مرضیه محمدزاده، مهدی امین‌فروغی و سیدمهدی حسینی نیز در به ثمر رسیدن این کتاب مشارکت دارند.

در کتاب اربعین مرثیه، متن کامل اشعار برگزیده، همراه با معرفی و مشخصات فنی آن‌ها و نیز امتیازات داوران آمده است.

این کتاب از سوی انتشارات سپیده‌باوران در 448 صفحه قطع وزیری و در شمایلی نفیس و فاخر به بازار عرضه شده است.

بنیاد دعبل خزاعی در بلوار کشاورز، خیابان فلسطین، خیابان حجت دوست، پلاک 47 واقع شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار