محمدرضا شرفی خبوشان:

انتخاب بخش‌ها و موضوعات ویژه به جشنواره‌ها طراوت و نشاط می‌بخشند

دبیر علمی بخش داستان شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» معتقد است در نظر گرفتن موضوعاتی خاص در کنار بخش‌های آزاد به دلیل این که عمدتا بر پایه نیازها و دغدغه‌های روز جامعه و حتی جهان انتخاب می‌شوند، باعث طراوت و نشاط هر جشنواره می‌شود.
کد خبر: ۳۱۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ - 09October 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «محمدرضا شرفی خبوشان» دبیر علمی بخش داستان شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» با اشاره به جوانگرایی در دوره اخیر این رویداد ادبی و نتایج احتمالی آن اظهار داشت: به دلیل این که همچون نام جشنواره مهم ترین هدف آن توجه به شاعران جوان و حمایت از آن هاست، به نظر می رسد شرط سنی شرکت افراد کمتر از 25 سال به این جشنواره ایده خیلی خوبی است. این جشنواره میزبان نسلی است که در مهم ترین و آینده سازترین مقطع زندگی خود به سر می برند و می توانند با شناخت استعدادهای خود و پیگیری و تلاش در مسیر بروز آن، کارهای خوبی ارائه کنند.

وی افزود: ضمن این که پخته بودن آثار شعر و داستان منافاتی با سن شرکت کنندگان ندارد و می توان در سن کم نیز به خلق داستان ها یا سرودن شعرهای پخته و خوب اقدام کرد.

شرفی خبوشان جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» را به دلیل استمرار آن موفق دانسته و بیان کرد: به نظرم همین که این جشنواره توانسته است با برطرف کردن تدریجی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اش به دوره شانزدهم برسد و در برگزاری تداوم داشته باشد، موفق بوده است. بسیاری از شاعران و نویسندگان موفق و شناخته شده امروز کارشان را با شرکت در اولین دوره های این رویداد شروع کرده اند و در حال حاضر صاحب تالیفات متعددی هستند.

وی ادامه داد: جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» پیوسته خود را به روز می کند، ایده ها را اجرایی و شیوه اهدای جوایز و تعیین برگزیده ها و تقدیر از آن ها از نکات مثبت این اتفاق است. ضمن این که بعد از پایان نیز از برگزیدگان برای چاپ آثارشان حمایت می شود. چراکه مهم ترین هدف رویدادهای این چنینی صرف نظر از رقابتی بودنشان، ساختن نسلی توانمند و به دنبال آن آینده ای درخشان برای این سرزمین است.

این نویسنده با اشاره به موضوع ویژه «مدح پیامبر و وحدت» در شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» عنوان کرد: در نظر گرفتن موضوعاتی خاص در کنار بخش های آزاد، باعث طراوت و نشاط هر جشنواره می شود. زیرا این موضوعات عمدتا بر پایه نیازها و دغدغه های روز جامعه و حتی جهان انتخاب می شوند و به نظرم با توجه به وضعیت امروز دنیا، وحدت یکی از موضوعاتی است که راه حل نجات از بسیاری مسائل است.

شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» 27و 28 آبان ماه در شهر رشت برگزار می شود. دبیری علمی این رویداد ادبی را در بخش شعر، سید محمدجواد شرافت و در بخش داستان، محمدرضا شرفی خبوشان برعهده دارند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها