استاد حوزه و دانشگاه:

انسان‌سازی و شهیدپروری بزرگ‌ترین ظرفیت مکتب عاشوراست

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مکتب عاشورا شهدا را تربیت کرد و بزرگ‌ترین ظرفیت مکتب عاشورا انسان‌سازی و شهیدپروری است.
کد خبر: ۳۱۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ - 09October 2018

انسان‌سازی و شهیدپروری بزرگ‌ترین ظرفیت مکتب عاشوراست//// نمیشه اون خبر رو بزنی تو صفحه تهران از صفحه ما برداریش؟؟؟به گزارش دفاع پرس از همدان، حجت‌الاسلام «حسین افشاری» استاد حوزه و دانشگاه در جلسه تفسیر قرآن کریم در تیپ 32 انصارالحسین (ع) همدان با برشماری شاخصه‌های نهضت عاشورا اظهار داشت: این فرهنگ و مکتب عاشورا است که جمهوری اسلامی را نگه داشته و انقلاب اسلامی را پیش برده است.

وی خاطرنشان کرد: مکتب عاشورا شهدا را تربیت کرد و بزرگ‌ترین ظرفیت مکتب عاشورا همین انسان‌سازی و شهیدپروری آن است.

این استاد حوزه بدعت دین در برابر دین ناب محمدی توسط دستگاه بنی امیّه را خط قرمز امام حسین (ع) و علت اصلی قیام حضرت دانست و بیان داشت: اگر قیام سیدالشهدا (ع) صورت نمی‌گرفت، اسلام ناب برای همیشه از بین می‌رفت و اسلام منحرف و ضالّه بنی امیه برای همیشه جامعه اسلامی را فرا می‌گرفت.

وی با بیان برخی امتیازات و احکام فقهی مربوط به امام حسین (ع) گفت: زیارت امام حسین (ع) تنها زیارتی است که در همه ایام و مناسبت‌ها توصیه شده و زیارت حضرت نیز آداب خاص خود را دارد.

افشاری ادامه داد: تربت حضرت تنها تربتی است که خوردن آن استحباب دارد و غذای نذری عزاداری حضرت نیز بنابر نظر فقهای دینی متبرّک و مقدّس و مایه شفا است.

استاد حوزه و دانشگاه در بیان فلسفه عزاداری برای سیدالشهدا (ع) متذکر شد: حفظ دین، ایجاد اتحاد،تشکیل مکتب تعلیم و تربیت و شناخت اهل بیت (ع) از جمله فلسفه‌های عزاداری ماه محرم است، بنابراین باید بر خلاف خواست و تلاش دشمنان، عزاداری‌ها و مجالس محرم و صفر را بیش از پیش زنده نگه داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار