معاون هماهنگ‌کننده سپاه ایلام:

اردوهای راهیان نور برای استخراج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: اردوهای راهیان نور یک فناوری برای استخراج فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن و انتقال به نسل جوان است.
کد خبر: ۳۱۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ - 09October 2018

اردوهای راهیان نور برای استخراج فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن به نسل جوان استبه گزارش دفاع پرس از ایلام، سرهنگ «قدرت الله کریمیان» معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام امروز در مراسم بدرقه اعزام دانش آموزان کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور در مدرسه آیت‌الله خامنه‌ای، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس امام خمینی فرمودند که جنگ برای ما یک نعمت است و مقام معظم رهبری نیز از آن به‌عنوان یک گنج تعبیر کردند.

وی، افزود: برای استخراج این گنج گران‌بها باید یک فناوری داشته باشیم و اردوهای راهیان نور یک فناوری برای استخراج فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن و انتقال به نسل جوان است، ما باید بتوانیم داشته‌های خود را در دوران 8 سال دفاع مقدس استخراج‌کنیم و در توسعه و پیشرفت کشور به‌کار گیریم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، یادآور شد: توان موشکی و اقتدار امروز ایران اسلامی بهره گرفته از دوران 8 سال دفاع مقدس است که امروز نیز با این توان موشکی پاسخ کوبنده‌ای به تروریست‌های حادثه اهواز داده‌ شده که این توانمندی به دوران 8 سال دفاع مقدس برمی‌گردد.

کریمیان گفت: امروز باید زیرساخت‌های فرهنگی و اقتصادی و عمرانی را با بهره‌گیری از توان دوران دفاع مقدس تقویت کرد، ریشه استقلال‌طلبی ریشه در دفاع مقدس دارد که در آن دوران به همت جوانانی همانند دانش آموزان امروز به آن رسیدیم، امروز دفاع از حریم و مبارزه با استکبار جهانی و ایستادگی در برابر همه تحریم‌ها و تهدیدها ریشه در دفاع مقدس دارد.

وی با بیان اینکه جنگ ما در دوران دفاع مقدس دفاع از اسلامی بوده است، افزود: بعد از جنگ 11 ساله ویتنام، جنگ تحمیلی طولانی‌ترین جنگ‌ها بوده که در این جنگ 190 هزار شهید و 36 هزار شهید دانش‌آموز تقدیم آرمان‌های انقلاب شده و امروز به برکت خون همین شهداست که به توانمندی‌های بزرگ دست‌ یافته‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، خاطرنشان کرد: امروز به 40 سالگی عمر بابرکت انقلاب اسلامی رسیده‌ایم و از خیلی از گردنه‌های سخت عبور کرده‌ایم و انقلاب اسلامی به سن بلوغ رسیده است، دشمن با جنگ‌های نظامی، جنگ فرهنگی، جنگ نرم و جنگ روحی و روانی در قالب اقتصادی همه را امتحان کرده، اما کشور و ملت و ایران اسلامی در برابر این‌ همه فشار با الگوی ایثار و شهادت با اقتدار ایستاده است.

کریمیان امروز نقش بی‌بدیل ایران اسلامی در تحولات منطقه‌ای و جهانی محرز و آشکار است و این برای دشمن غیرقابل‌ تحمل است، تمام آنچه برای توسعه و پیشرفت نیاز است ما داریم و این توسعه به همت دانش آموزان امروز در سایه کسب علم و دانش همراه باروحیه ایثار و شهادت‌طلبی حاصل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در قالب اردوهای راهیان نفر 6 هزار و 500 دانش‌آموز ایلامی اعم از خواهر و برادر به مناطق عملیاتی داخل و خارج استان اعزام‌ شده‌اند و از یادمان‌های مهم دوران 8 سال دفاع مقدس ازجمله مناطق عملیاتی استان ایلام، خوزستان و کرمانشاه بازدید کرده‌اند.

مراسم بدرقه دانش آموزان شرکت‌کننده در اردوی راهیان نور استان ایلام در مدرسه آیت‌الله خامنه‌ای شهر ایلام با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان ایلام برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار