رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایلام:

دانش آموزان سفیران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل بعدی هستند

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایلام گفت: هر کدام از دانش آموزان با نوشتن خاطرات بازدید از مناطق عملیاتی جنوب می‌توانند خود سفیران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل بعدی باشند.
کد خبر: ۳۱۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ - 09October 2018

دانش آموزان سفیران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل بعدی هستندبه گزارش دفاع پرس از ایلام، «فارس شریفی» رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایلام در مراسم اعزام دانش آموزان کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور در مدرسه آیت الله خامنه ای این شهر، اظهار داشت: راهیان نور یکی از اقدامات ارزشمند، تاثیرگذار و یک پدیده نو در عرصه فرهنگی بوده است.

وی با بیان اینکه راهیان نور در واقع امتداد راه شهیدان، ایثارگران و رزمندگان عزیزی است که 8 سال دفاع مقدس از کیان و استقلال میهن اسلامی دفاع کردند، افزود: شهیدان و جانبازان و رزمندگان از بهترین وجه وجوی خود یعنی جانشان گذشتند و آنرا در طبق اخلاص گذاشته و از سرزمین و شرف کیان اسلامی در برابر دشمنان دفاع کردند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایلام، یادآور شد: جانفشانی شهدا و رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس آرامش و امنیت امروز را رقم زده است و باید قدردان این ایثارگری‌ها و جانفشانی‌ها باشیم و بهترین قدردانی قدم گذاشتن در راه شهیدان و ادامه دادن آرمان‌های آنان است.

شریفی شهیدان در امتداد راه عاشورایی در جبهه‌های حق علیه باطل قدم گذاشتند و امروز وظیفه ما به ویژه معلمان و دانش آموزان تداوم راه شهیدان عظیم الشان انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس است و راهیان نور به عنوان یک اقدام ارزشمند فرهنگی می‌تواند منویات مقام معظم رهبری حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی را تحقق بخشد.

وی ابراز داشت: کاروان راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی به طور قطع تاثیرات بسیار شگرف روحی برای دانش آموزان خواهد داشت و هر کدام از دانش آموزان با نوشتن خاطرات بازدید از این مناطق می‌توانند خود سفیران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل بعدی باشند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایلام خاطرنشان کرد: دانش آموزان سعی کنند که در بازدید از مناطق عملیاتی ضمن زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز هشت سال دفاع مقدس از شهدا الگوگیری کرده و برای مسیر زندگی خود به کار گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار