معاون هماهنگ‌کننده ناجا مطرح کرد؛

ضرورت توسعه فعالیت‌های موسسات حفاظتی و مراقبتی در راستای کاهش جرم

سردار سلیمانی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های موسسات حفاظتی و مراقبتی و آموزش مستمر فعالان این حوزه در دستور کار است، گفت: این موسسات باید حمایت و تجهیز شوند.
کد خبر: ۳۱۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ - 09October 2018

ضرورت توسعه فعالیت‌های موسسات حفاظتی و مراقبتی در راستای کاهش جرمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «ایوب سلیمانی» معاون هماهنگ کننده ناجا در هفتمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حریم، حرم و شهیدان عرصه نظم و امنیت اظهار داشت: فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را به آحاد فرماندهان و کارکنان ناجا و خانواده‌های محترمشان و مردم شریف ایران اسلامی تبریک می‌گویم.

وی افزود: علی رغم نیت، برنامه‌ریزی و اراده دشمن برای برهم زدن امنیت و آرامش جامعه امروز شاهدیم با همت و مجاهدت نیرو‌های مسلح به ویژه سبزپوشان ناجا امنیت مطلوبی در کشور حاکم است.

معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی و کشور همواره در صدد توطئه چینی هستند، ولی با عنایت خداوند و به برکت خون شهدا و عنایات خاصه حضرت، ولی عصر (عج) همه توطئه هایشان ناکام و کور مانده و موفقیت از آن امت اسلامی است.

این مقام عالی انتظامی تأکید کرد: از تمام کسانی که برای حفظ و تأمین امنیت تلاش و جانفشانی می‌کنند به سهم و قدر خود تشکر و قدردانی می‌کنم

وی در ادامه بیان کرد: تأمین امنیت، انضباط و آسایش فردی و عمومی مردم و همچنین صیانت و پاسداری از ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی رسالت ناجا است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به گستردگی و تنوع مأموریتی پلیس خاطرنشان کرد: حوزه عمل نیروی انتظامی وسیع است و بیشترین سطح تعاملی و ارتباطی حاکمیت با آحاد جامعه را نیروی انتظامی بر عهده دارد.

سردار سلیمانی اضافه کرد: براساس آماری که دولت سال گذشته منتشر کرد، از 8 هزار و 900 درگاه حاکمیتی با مردم، حدود هزار و 600 مورد به ناجا باز می‌گردد که در این حوزه نیروی انتظامی حائز مقام اول و قوه قضائیه مقام دوم را داراست.

معاون هماهنگ کننده ناجا تصریح کرد: در شرفیابی تعدادی از فرماندهان به محضر مقام معظم رهبری در سال 95، معظم له فرمودند: «نیروی انتظامی باید در تمام جغرافیا حضور داشته باشد و به همه موضوعات بپردازد، همه به ناجا کمک کنند به ویژه مردم» و همچنین تأکید کردند «نرم‌های جهانی را برای تأمین امنیت رعایت کنید».

سردار سلیمانی یادآور شد: براساس حداقل نرم جهانی، به ازای هر 12 تا 15 هزار نفر باید یک ایستگاه پلیس وجود داشته باشد تا در حوزه نظم آفرینی و تأمین امنیت ایفای نقش کند.

وی افزود: ما به علت پراکندگی، گسترش سرزمینی، جغرافیای جرم و ... با نرم جهانی فاصله داریم، اما برای رسیدن به آن و تحقق مطالبات رهبری تلاش ویژه‌ای داریم.

سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت پیشکسوتان حوزه نظم و امنیت عنوان کرد: باید بتوانیم ظرفیت بزرگ و عظیم پیشکسوتان را در چرخه امنیت فعال نگه داریم.

وی با اشاره به فعالیت و خدمات موثر موسسات حفاظتی و مراقبتی عنوان کرد: بر توسعه فعالیت مراکز حفاظتی و مراقبتی تحت نظارت پلیس تأکید داریم چراکه معتقدیم فعالیت این موسسات در کاهش وقوع جرم موثر است.

معاون هماهنگ کننده ناجا تأکید کرد: جامعه بزرگ موسسات حفاظتی و مراقبتی جزء خانواده عظیم نیروی انتظامی هستند و به نوعی استقلال نسبی دارند یعنی استقلال مستقل ندارند.

سردار سلیمانی  گفت: موسسات حفاظتی و مراقبتی باید به نیروی انتظامی پاسخگو باشند و افراد حائز صلاحیت در این موسسات فعالیت کنند.

این مقام عالی انتظامی افزود: مصمم به توسعه همه جانبه موسسات حفاظتی و مراقبتی هستیم و بر این باوریم این موسسات در راستای توسعه امنیت به نیروی انتظامی کمک می‌کنند و در آینده شاهد همکاری‌های گسترده تری با آن‌ها خواهیم بود.

سردار سلیمانی بر بازنگری در بخشی از آیین نامه فعالیتی موسسات حفاظتی و مراقبتی، تبلیغ و ترویج فعالیت‌های این موسسات، راه اندازی اتوماسیون یکپارچه اداری و ... تأکید کرد و گفت: آموزش مستمر فعالان حوزه مراقبتی و حفاظتی باید در دستور کار باشد و در این راستا می‌توان از ظرفیت دانشگاه‌های علمی و کاربردی نیروی انتظامی بهره برد.

معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه توسعه فعالیتی موسسات حفاظتی و مراقبتی در دستور کار است، گفت: این موسسات باید حمایت و تجهیز شوند.

پیش از سخنان معاون هماهنگ کننده ناجا «محمدباقر الفت» معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه در سخنانی اظهار داشت: همواره باید بر فعالیت موسسات حفاظتی و مراقبتی نظارت داشت.

وی افزود: نظارت‌های کاغذی، زمانبر هستند و فاکتور‌های دقت و سرعت در آن‌ها پایین است و باید نظارت‌ها به سمت و سوی الکترونیکی برود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اقدامات و فعالیت‌های موسسات حفاظتی و مراقبتی تعطیل بردار نیست بر آموزش نیرو‌های این موسسات تأکید کرد و گفت: آموزش باعث کاهش خسارات و افزایش سرمایه‌های اجتماعی پلیس می‌شود.

الفت بر لزوم حمایت همه جانبه از فعالان موسسات مراقبتی و حفاظتی تأکید کرد و گفت: براساس سخنان مسئولان این حوزه حدود 100 هزار نیرو در موسسات حفاظتی و مراقتبی فعالیت می‌کنند و ما آمادگی داریم این 100 هزار نیرو را به عنوان «دیده بان پیشگیری» شناسایی و کددار کنیم تا روند گزارش عملکرد طی یک فرآیند الکترونیکی و از طریق سامانه‌ها ثبت شود تا امکان رصد و پیگیری امور بیشتر از قبل محقق شود.

بر اساس این گزارش در پایان هفتمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی برترین‌های این حوزه تجلیل و تقدیر شدند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها