نمایشگاه «سربندهای ماه» گشایش یافت+ تصاویر

نمایشگاه طراحی چهره سرداران شهید دفاع مقدس با آثاری از محمدعلی نادری در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری گشایش یافت.
کد خبر: ۳۱۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ - 09October 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نمایشگاه طراحی چهره سرداران شهید دفاع مقدس با آثاری از «محمدعلی نادری» نقاش جوان کشورمان در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری با حضور «سید مهدی شجاعی طباطبایی» مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و «محمد حبیبی» سرپرست بنیاد فرهنگی روایت فتح گشایش یافت.

«محمدعلی نادری» هنرمندان نقاش کشورمان درباره این نمایشگاه اظهار داشت: یادم هست در کتابی با موضوع دفاع مقدس می‌خواندم که وقتی می‌خواهیم از سرزمینی بهتر بدانیم باید تاریخ آن سرزمین و قصه‌ی زندگی آدم‌هایش را بخوانیم.

وی گفت: سرزمین ما را می‌توان با فرماندهانش شناخت. نه مدالی به سینه داشتند و نه حرف‌های عجیب و غریب می‌زدند. باور کردنی نیست که گاه تا آخرین لحظات زندگی، برای عده‌ای ناشناس باقی می‌ماندند.

این هنرمند تصریح کرد: همیشه به این سوال می‌رسیدم که مگر می‌شود، ناب‌ترین مردمان این سرزمین را نشناخت. اصلأ مگر می‌شود که کسی داستان عاشقی حاج همت را نشنیده باشد یا مگر می‌شود کی کسی داستان پر رمز و راز باکری را نخوانده باشد.

نادری افزود: مگر می‌شود کسی نخوانده باشد که چطور محمدعلی جهان‌آرا ۳۳ روز خرمشهر را با خون نگه داشت که نه‌تنها خرمشهر بله تمام شرافت وطن را. دوران، چمران، زین‌الدین، کاوه، صیاد و هزاران نام دیگر که تنها یک اسم نیستند و هر کدام خود به تنهایی شرح حماسه‌هایی از تاریخ این سرزمین‌اند.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از امروز ۱۷ مهرماه تا ۶ آبان‌ماه به جز ایام تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۸ برای عموم علاقمندان قابل بازدید خواهد بود.

نمایشگاه «سربندهای ماه» گشایش یافت

نمایشگاه «سربندهای ماه» گشایش یافت

نمایشگاه «سربندهای ماه» گشایش یافت

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها