رحیمی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

ضرورت تلاش دستگاه دیپلماسی برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بر نقش مهم و تاثیرگذار وزارت خارجه در جهت کاهش دغدغه‌های زائران اربعین تاکید کرد.
کد خبر: ۳۱۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 10October 2018

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی نماد وحدت، اقتدار و اوج ارادت امت اسلامی به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است، اظهار داشت: در شرایطی که برخی کشورهای غربی و عربی تلاش می‌کنند تا به بهانه‌های مختلف با فرافکنی رابطه خوب و صمیمی جمهوری اسلامی و ملت و حاکمیت عراق را مخدوش کنند، باید بر حفظ این رابطه تنگاتنگ کوشید.

رحیمی افزود: یکی از راهکارهای اساسی که می‌توان علاوه بر به نمایش گذاشتن ارادت به خاندان عصمت و طهارت(ع)، دوستی خودمان با مردم عراق را نیز به نمایش بگذاریم، حضور حداکثری در مراسم راهپیمایی اربعین است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات جریان تکفیری برای ایجاد ناامنی در مراسم راهپیمایی اربعین گفت: نقش جبهه مقاومت در تضعیف قدرت و شکست داعش در منطقه مثال زدنی است؛ لذا همان مجاهدینی که توانستند کمر این شجره خبیثه را خرد کنند، امنیت زائران اربعین حسینی را نیز همچون سال‌های گذشته تثبیت کرده‌اند. هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع از حضور گسترده زائران در این راهپیمایی بین‌المللی شود.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه راهپیمایی اربعین نمادی از حرکت و اتحاد مسلمانان شیعی مذهب است، تصریح کرد: یکی از وظایف وزارت خارجه این است که برای تسهیل در امور حضور زائران اربعین تلاش کند؛ در مراسمی همچون راهپیمایی اربعین تردد زائران طبق ضوابط خاصی صورت می‌گیرد که می‌طلبد دستگاه دیپلماسی کشورمان وارد عمل شده و با رایزنی تردد زائران اربعین را تا حد ممکن تسهیل کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار