شجاعی طباطبایی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

سه موکب‌ آثار هنری «استکبار ستیزی» را نمایش می‌دهند

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از نمایش آثار هنری با موضوع «استکبار ستبزی» در قالب سه موکب برای زائرین اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۳۱۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰ - 10October 2018

«سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی» مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به ایام اربعین حسینی اظهار داشت: هفته پیش جلسه‌ای را با رییس قرارگاه فرهنگی هنری مردمی ستاد اربعین داشتیم که مقرر شد، هماهنگی‌های لازم برای ارائه آثار هنری و فرهنگی در سه موکب بین راهی انجام شود.

وی گفت: با مسوولیتی که برعهده بنده گذاشته شد، قرار است نمایشگاه‌هایی در قالب کارهای گرافیکی پوستر، کاریکاتور و عکس برگزار شود.

شجاعی‌طباطبایی به موضوع این نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: کاریکاتور و پوسترهای این نمایشگاه‌ها به موضوع استکبار ستیزی خواهند پرداخت. تعدادی کار نقاشی نیز ارائه خواهد شد؛ اما بخش عکس که به موضوع اربعین خواهد پرداخت، هنوز قطعی نشده که طی جلسه‌ای  حتماً وضعیت این بخش نیز روشن خواهد شد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری تصریح کرد: امسال ما در سه موکب که در داخل ایران و در چذابه، مهران و شلمچه قرار دارند، تدارک برگزاری این نمایشگاه‌ها را خواهیم دید که امیدوارم به شکل خوب و عالی به نتیجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: آثار این نمایشگاه‌ها از بین تعداد زیادی اثر انتخاب شده است. مثلاً در موضوعات روز، حتی حادثه‌ی تروریستی که اخیراً در اهواز رخ داد، بحث داعش به شکل خاص، بحث وهابیت به شکل خاصی در ارتباط با آل سعود، بحث ترامپ و دخالت‌هایی که در منطقه ما دارد که کل این منطقه را با کارهایش ملتهب کرده و کشورهای منطقه را درگیر اظهارات نسنجیده کرده و حتی مردم مسلمان میانمار آثاری را به نمایش خواهیم گذاشت.

شجاعی‌طباطبایی گفت: هر جا ظلمی در دنیا رخ داده ما وظیفه خود دانسته‌ایم نسبت به آن در حوزه‌ هنر واکنشی داشته باشیم که می‌توان گفت این نمایشگاه‌ها مجموعه‌ای از این واکنش‌ها را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها