امیر تقی‌خانی در نشست خبری مطرح کرد؛

تولید مستندهای دفاع مقدس با همکاری ارتش و رسانه ملی/ اجرای ۱۰ طرح تبلیغی، آموزشی و بصیرت‌افزایی در ارتش

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران کلید خوردن ۱۰ طرح تبلیغی، آموزشی و بصیرت‌افزایی، تولید مستندهای دفاع مقدس و رونمایی از تمبر یادبود فرمان امام (ره) مبنی بر تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را ازجمله برنامه‌های سالروز تشکیل این سازمان عنوان کرد.
کد خبر: ۳۱۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ - 10October 2018

تولید مستندهای دفاع مقدس با همکاری ارتش و رسانه ملی/ اجرای ۱۰ طرح تبلیغی، آموزشی و بصیرت‌افزایی در ارتشبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم «شاهین تقی‌خانی» سخنگو و معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در نشستی خبری که به مناسبت «سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به فرمان امام خمینی (ره)» برگزار شد، اظهار داشت: ارتش در روزهای آغازین پیروزی انقلاب شرایط دشواری داشت؛ روزهایی که دشمنان سعی در تضعیف ارتش داشتند؛ ارتشی که با نگاه بلند امام (ره) ماند و حافظ انقلاب شد.

وی گفت: گروهک‌ها میل نداشتند که ما یک ارتش قدرتمند داشته باشیم، در حالی که ارتش در دفاع مقدس و پس از آن به حفظ و تقویت نظام کمک کرد. در روز‌هایی که ارتش در زیر فشار بی امان دشمنان داخلی و خارجی بود، آیت‌الله خامنه‌ای طرحی مبنی بر ایجاد مجموعه‌ای سیاسی ایدئولوژیک در ارتش ارائه کردند که در شورای انقلاب تصویب شد و مورد تأیید امام خمینی (ره) قرار گرفت تا سازمان عقیدتی سیاسی در تقویم ارتش ثبت شود.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش افزود: رشد فرهنگ اسلامی در ارتش، ماموریت این سازمان بود که در قلب آن نهاد پاک و ارتش انقلاب ایجاد شد. حرکت‌های زیادی در عرصه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی با کمک روحانیون در این سازمان شکل گرفت. همچنین مردمی‌تر شدن ارتش و در خدمت آرمان‌های انقلاب قرار گرفتن که در زلزله‌ها و اعزام بیمارستان‌های صحرایی در کنار مردم بودن، دیده شد.

امیر تقی‌خانی ادامه داد: در حوزه‌های تحکیم اعتقادی نیز اتفاقات زیادی رخ داد که افزایش تعداد معتکفین در مجموعه ارتش نمود داشت به گونه‌ای که ۲۰ هزار معتکف و حرکت در راهپیمایی اربعین و لبیک گفتن به ماموریت‌های دشوار از جمله این اتفاقات است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های قرآنی ارتش ۲۰ هزار فعال دارد. ارتش ۱۰ هزار فعال در حوزه حدیث نیز دارد که حاصل ۳۸ دوره مسابقات قرآن بوده است. در حال حاضر ارتش از نگاه مردم و رهبر معظم انقلاب یک ارتش مکتبی، مردمی، مقتدر و دارای نیروی انسانی پاک و ولایتی است. راه شهادت نیز پس از دفاع مقدس در ارتش در عرصه دفاع از حرم و همچنین پاکسازی میادین مین باز بوده است.

سخنگوی ارتش گفت: ارتش در طول حدود ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، بیش از هزار برنامه فرهنگی داشته که این موضوع با تدابیر رهبر انقلاب و فرماندهان محقق شده است. با توجه به ریل‌گذاری‌های جدید و با انتصاب فرمانده ارتش و معاونین، یک فصل مشترک از بیانات رهبری در حوزه‌های معنوی در ارتش وجود دارد.

امیر تقی‌خانی افزود: به طور مستقیم آن‌چه در طول یک سال گذشته از سازمان عقیدتی سیاسی خواسته شده، رویکرد تحولی و انقلابی و ارتقای توان رزمی، هم‌افزایی بین نیروهای مسلح، افزایش روحیه صمیمیت و افزایش بصیرت بوده که این سرفصل‌ها از سوی فرمانده معظم کل قوا ابلاغ شده است و سازمان عقیدتی سیاسی در همین راستا مبتکر طرح‌های ۱۲ گانه «مصباح» شده که شامل همه سطوح نیروهای ارتش است.

وی تصریح کرد: ما در حوزه‌های سربازی در این طرح رویکرد خوشایندی جوانان به موضوع خدمت سربازی را دنبال کردیم که در سال گذشته ذیل این طرح ۲۰۰ برنامه مهم اجرا شد. طرح آموزش قرآنی خانواده‌ها، جشنواره حدیث، کلاس‌های تخصصی قرآنی، آموزش دینی به پنج هزار سرباز، ۱۷۵ دوره بصیرت افزایی برای ۲۰ هزار نفر از نیروهای پایور، دوره‌های استحکام‌بخشی خانواده برای ۷۶ هزار خانواده، انتشار بیش از پنج میلیون نشریات دینی، معرفی فرماندهان شهید، تولید برنامه‌های موبایلی و جشنواره‌های سرود و تئاتر از جمله برنامه‌های صورت گرفته بوده است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش ادامه داد: چاپ و تجدید چاپ ده‌ها کتاب و طرح‌های چهره به چهره نیز از جمله این اقدامات بوده است. کسب رتبه‌های قرآنی برتر کشوری و مدیریت واحد رسانه‌ای برای تعامل با دستگاه‌های مختلف نیز اقداماتی است که در سال گذشته انجام دادیم.

امیر تقی‌خانی گفت: برای روز ۲۴ مهرماه پیش‌بینی‌هایی شده است؛ چراکه تاسیس این سازمان به امر و فرمان امام (ره) بوده و ثمرات آن در یک ارتش معنوی دیده می‌شود. امسال تبیین و تشریح نقش و جایگاه محوری ارتش معنویت‌محور در ۳۷۲ تریبون نماز جمعه در ۲۷ مهرماه که شامل سخنرانی و برنامه‌های فرهنگی با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و ستاد نماز جمعه تهران خواهد بود، پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: رونمایی از تمبر یادبود فرمان امام (ره) برای تاسیس این سازمان، تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) با حضور امیر دریادار سیاری و حجت الاسلام محمدحسنی، کلید خوردن ۱۰ طرح تبلیغی، آموزشی و بصیرت‌افزایی، تولید مستندهای دفاع مقدس با مشارکت صدا و سیما، خانه مستند و مرکز مستند و تجربی و ده‌ها برنامه دیگر را در این هفته انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار