مستند «خلیل» در بندرعباس اکران شد

مستند «خلیل» روایتی از زندگی شهید مدافع حرم خلیل تختی‌نژاد در بندرعباس رونمایی و اکران شد.
کد خبر: ۳۱۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ - 10October 2018
مستند به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بندرعباس، مستند «خلیل» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «مهراب بهرامی» روایتی از زندگی شهید خلیل تختی‌نژاد از دوران کودکی تا زمان شهادت است.
 
کارگردان مستند خلیل گفت: مستند 75 دقیقه‌ای خلیل در مدت 2 ماه ساخته شده که برخی از سکانس‌‌ها در تهران و سوریه فیلمبرداری شده است.
 
بهرامی افزود: مستند «خلیل»، پرتره‌ روایی از شخصیت جوان ساده دهه 70 نسل سوم انقلاب است که در شهر بندرعباس زندگی می‌کرده که به عنوان مدافع حرم به شهادت رسید. 
 
وی ادامه داد: گفت‌وگو با اعضای خانواده، هم دانشگاهیانش در دانشگاه امام حسین (ع) و همرزمانش در سوریه را در این مستند به نمایش گذاشته‌‌ایم.
 
کارگردان و تهیه کننده مستند خلیل گفت: امیدوارم توانسته باشم بزرگی شخصیت شهید تختی‌نژاد را در این مستند به نحو شایسته به مخاطبان نشان بدهم. 
 
بهرامی همچنین از ساخت و تولید مستند شهید عبدالحمید سالاری، نخستین شهید مدافع حرم از زمستان امسال خبر داد. 
 
وی در ادامه به ساخت مستندهای شهید «عیسی بهرامی» و «زیرپرچم» با موضوع مشکلات جوانان به عنوان فعالیت های در دست اقدام خود اشاره کرد. 
 
به گفته بهرامی، مستند «دریابست» به کارگردانی «محمود شهبازی» نیز با رویکردی اجتماعی به زودی پخش می‌شود. این مستند فاخر با همت مجمع فیلمسازان انقلاب اسلامی، صدا و سیمای مرکز خلیج فارس و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس ساخته شده است.
 
این مستند همچنین 7 مهرماه به همراه 129 مستند دیگر درباره شهدای مدافع حرم با حضور رئیس رسانه ملی در سالن همایش‌های بسیج صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.
 
در ادامه فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان از مستند خلیل به عنوان یک مستند ارزشی فاخر یاد کرد که حاصل تلاش دلسوزان این عرصه تولید شده است. 
 
سرهنگ اباذر سالاری ادامه داد: به طور یقین اخلاص و خدایی بودن این شهید باعث شده که وی به چنین شهادتی دست یابد. 
 
شهید خلیل تختی‌نژاد دومین شهید مدافع حرم از استان هرمزگان است که شب نوزدهم رمضان در سوریه به دست عوامل تکفیری داعش به شهادت رسید.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها