سرهنگ رنگین در گفت‌وگو با دفاع پرس:

برقراری ارتباط معنوی مجید با شهدا/ حرف و عمل شهید «پازوکی» یکی بود

مسوول ستاد معراج شهدای مرکز گفت: حرف و عمل مجید یکی بود. با رفتارش به همه آموزش می‌داد نه با حرف. این خصلت مجید بچه‌های تفحص را جذب او می‌کرد. مجید شخصیت شوخی داشت اما در کار جدی بود.
کد خبر: ۳۱۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ - 10October 2018

شیرین‌ترین لحظه تفحص پیدا شدن هویت پیکر است/ حرف و عمل شهید پازوکی یکی بودسرهنگ ابراهیم رنگین مسوول ستاد معراج الشهدای مرکز به مناسبت سالروز شهادت شهید مجید پازوکی در گفت‎‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اظهار داشت: سال 71 با مجید آشنا شدم. از نیروهای تخریب بود. خلوصی که در کار داشت در کمتر کسی دیده می‌شد.

وی افزود: مجید دوستانش را در خط مقدم جا گذاشته بود. می‌دانست که خانواده‌هایشان منتظر بازگشت پیکر شهدا هستند، از این رو مخلصانه در جست‌وجوی پیکرها بود. پیشتکار زیادی در کار داشت. پیش می‌آمد که ماه‌ها در مناطق عملیاتی مشغول تفحص است. در دوران مرخصی هم به معراج الشهدا می‌آمد. حتی زمان استراحتش را هم به شهدا اختصاص می‌داد.

سرهنگ رنگین با بیان این که شهید پازوکی ارادت خاصی به خانواده شهدا داشت، عنوان کرد: شیرین‌ترین لحظه تفحص زمانی است که پیکر شهید را با مشخصات و پلاک پیدا می‌کنند. مجید در طول زمان کاری خود چندین پیکر شهید را تفحص کرد که از دوستانش بودند. به همین خاطر خودش با مسوولان معراج الشهدا و بنیاد شهید به منزل آن شهدا می‌رفت و خبر بازگشت پیکرشان را اعلام می‌کرد.

مسوول ستاد معراج الشهدای مرکز در ادامه گفت: حرف و عمل مجید یکی بود. با رفتارش به همه آموزش می‌داد نه با حرف. این خصلت مجید بچه‌های تفحص را جذب او می‌کرد. مجید شخصیت شوخی داشت اما در کار جدی بود.

وی با اشاره به معنویت بالای شهید پازوکی یادآور شد: مجید هم همچون دیگر نیروهای تفحص با وضو وارد کار می‌شد. از آن‌جایی که او معنویت بالایی داشت، ارتباط خوبی با شهدا پیدا می‌کرد. شهدا هم او را در کار هدایت می‌کردند. مجید از شهدا می‌خواست تا برای پایان چشم‌انتظاری خانواده‌هایشان نشانی از خود هویدا کنند.

سرهنگ رنگین شهادت شهید پازوکی را شوک بزرگی برای نیروها دانست و گفت: گاهی در قالب شوخی به مجید می‌گفتم کی می‌شود که پیکر تو را بیاورند و خودم کارهای تدفینت را انجام دهم. حیف بود که شهید پازوکی را با آن همه تجربه‌ و خلوص نیت در کار، را از دست دادیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار