فرمانده انتظامی مازندران:

اقتدار نیروی انتظامی در تصمیم‌گیری به موقع و مقبولیت در جامعه است

فرمانده انتظامی مازندران گفت: اقتدار نیروی انتظامی در تصمیم‌گیری به موقع و مقبولیت در جامعه است.
کد خبر: ۳۱۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ - 10October 2018
اقتدار نیروی انتظامی در تصمیم‌گیری به موقع و مقبولیت در جامعه استبه گزارش دفاع پرس از ساری، سردار «سیدمحمود میرفیضی» فرمانده انتظامی مازندران در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی، «پلیس مقتدر و امین مردم» را شعار سال نیروی انتظامی عنوان کرد و با بیان اینکه این شعار برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: اقتدار نیروی انتظامی در تصمیم‌گیری به موقع و مقبولیت در جامعه است.
 
فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به سخنان رهبری، کلانتری و پاسگاه را نماد حاکمیت دانست و با تأکید بر تعامل بیشتر با مردم به‌منظور کاهش فاصله با مردم، این امر را موجب ایجاد اعتماد دانست و افزود: اعتماد، محبوبیت و مقبولیت ایجاد می‌کند و این امور نیز منجر به افزایش مشارکت و در نهایت آن دستگاه تبدیل به مرجع خواهد شد.
 
وی یکی از وظایف اصلی نیروی انتظامی را برقراری نظم و امنیت برشمرد و با بیان اینکه این امر به پلیس امانت داده شده، افزود: ما باید امانتی که مردم در اختیار ما قرار دادند را به خوبی حفظ کنیم چرا که مستخدم مردم هستیم و پلیس بر مردم نیست بلکه برای مردم است.
 
میرفیضی با اشاره به اقدامات استکبار برای ایجاد فاصله و شکاف میان حاکمیت و مردم، گفت: پلیس در صدد آن است که در حوزه ماموریت خود بتواند کم‌ترین فاصله را داشته و در بین مردم باشد.
 
این مسئول با بیان اینکه ما اقتدار را به‌عنوان اقتدار نرم تعریف می‌کنیم، این نوع اقتدار را در نفوذ کلام و صحت عمل پلیس عنوان کرد و افزود: این امر موجب خواهد شد تا مردم پلیس را به‌عنوان امین خود بپذیرند.
 
فرمانده انتظامی مازندران مردم را مهم‌ترین مولفه قدرت جمهوری اسلامی برشمرد و حضور مردم را پشتوانه نظام دانست و گفت: هر جا نیاز بوده مردم در صحنه حضور داشتند و این امر، درسی برای مسئولین است تا بدانیم بهترین مردم دنیا را داریم و باید به این مردم خدمت کنیم.
 
میرفیضی با اشاره به ضرورت پاسخگویی به مطالبات مردمی، اولویت اول استان مازندران را ترافیک بیان کرد و با اشاره به افزایش 9 درصدی تردد در استان، افزود: مازندران سومین استان در بحث تردد است و در شش ماه اول امسال، 339 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی و به‌ همین اندازه در دورن شهرهای استان داشته‌ایم و طرح ترافیک نه در تابستان و عید که در تمامی آخر هفته‌ها در استان اجرا می‌شود.
 
وی با بیان اینکه تولید امنیت و خدمات‌رسانی یک کار جمعی است و مردم مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کنند، عنوان کرد: در شش ماه نخست سال به نسبت مشابه سال گذشته، در حوزه سرقت در استان افزایش اما در جرایم خشن کاهش داشته‌ایم و در حال حاضر، بیش از 2 سال است که در استان سرقت مسلحانه از اماکنی همچون بانک و طلا فروشی نداشته‌ایم.
 
این مسئول از جمله اقدامات پلیس در زمینه استفاده از فناوری‌ها به تجمیع خطوط 110 در استان به‌صورت پایلوت، دوربین همراه لباس پلیس و پلیس هوشمند اشاره کرد و این اقدامات را در راستای افزایش صحت آمار و حضور به موقع پلیس دانست.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار