نویسنده کتاب «فرنگیس»:

همدلی و اتحاد شرط عبور از بحران­‌هاست/ ثبت و ضبط خاطرات فرنگیس‌های ایران اسلامی یک تکلیف است

نویسنده کتاب «فرنگیس» گفت: کتاب «فرنگیس» این درس را به ما می­‌دهد که اگر با هم و در کنار هم باشیم، می­‌توانیم با تکیه بر داشته‌­های خود شرایط سخت را پشت سر بگذاریم و از بحران­‌ها عبور کنیم.
کد خبر: ۳۱۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ - 10October 2018

همدلی و اتحاد شرط عبور از بحران­‌ها است/ ثبت و ضبط خاطرات فرنگیس‌های ایران اسلامی یک تکلیف استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، «مهناز فتاحی» نویسنده کتاب «فرنگیس» امروز در جمع کتابداران و اعضای کتابخانه‌­های عمومی مشهد در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت اظهار داشت: زنان ایل «کلهر» که «فرنگیس حیدرپور» یکی از آنان است در طول تاریخ به دلاوری و جنگ ­آوری معروف بودند.

وی ادامه داد: «فرنگیس» فراز و نشیب­‌های زیادی را پشت سر گذاشته و سختی‌­های زیادی را در زندگی تجربه کرده است. او از کودکی به همراه پدر به مزارع پنبه می­‌رفته تا کمک حال خانواده باشد. زندگی در مناطق کوهستانی از او، یک زن مقاومت ساخته است.

این نویسنده با اشاره به اینکه کتاب «فرنگیس» یک کتاب کاملی است؛ گفت: هر چند می­‌شد در مدت زمان کوتاهی نگارش کتاب «فرنگیس» را به پایان رساند؛ اما به دلیل اینکه می­‌خواستم این کتاب جامع و کامل باشد خاطرات مادر و خواهران «فرنگیس» نیز برای استفاده در کتاب احصاء کردم لذا مدت زمان نگارش آن طول کشید.

فتاحی کتاب «فرنگیس» را قابل تبدیل به قالب­‌های مختلف هنری دانست و افزود: کتاب «فرنگیس» باید به زبان­‌های مختلف ترجمه شود تا همه جهان از رشادت­‌های زنان ایران اسلامی آگاه شوند.

نویسنده کتاب «فرنگیس» با بیان این مطلب که قلم من و تبر «فرنگیس» در دو برهه­ تاریخی یک هدف را دنبال می­‌کنند؛ تصریح کرد: ثبت و ضبط خاطرات زنان ایثارگر و مقاوم تاریخ انقلاب اسلامی علاقه و ایمان می­‌خواهد؛ لذا بانوان کشورمان و اهل قلم باید به پشتوانه این دو خصوصیت، در جهت تحقق این مهم گام بردارند.

این نویسنده یادآور شد: به منظور ثبت و ضبط خاطرات حماسه‌ آفرینان ایران اسلامی باید زمان را مدیریت کرد. منابع احصاء شده باید به جامعه عرضه شود تا نسل‌های حال و آینده با مطالعه آنها با تاریخ مقاومت و ایستادگی مردم کشورمان بیشتر آشنا شوند. این حرکت خود یک دفاع مقدس است. فرنگیس‌­های ما و شما بسیارند و ثبت و ضبط خاطرات آنها تکلیف است.

وی ابراز داشت: تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب­‌های دفاع مقدس این پیام را به همراه دارد که ایشان به فرهنگ ایثار و شهادت و آثاری که در این حوزه به رشته تحریر در می­‌آید نگاه ویژه­‌ای دارند و ما نیز باید در جهت حفظ و ماندگاری این فرهنگ تلاش کنیم.

فتاحی با اشاره به تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «فرنگیس» افزود: این کتاب را ثروت بزرگی برای خود می‌­دانم چون مورد توجه رهبری کتابخوان، ریزبین و با دقت قرار گرفته است. بعد از مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری خدمت ایشان شرفیاب شدیم. برای من مهم بود که ایشان کتاب را مطالعه کرده باشند. مقام معظم رهبری سه بار به من فرمودند من به شما آفرین می­‌گویم که خوب نوشتید.

نویسنده کتاب «فرنگیس» در پایان ضمن توصیه به خواندن این کتاب گفت: لحظه لحظه زندگی «فرنگیس» درس است. کتاب «فرنگیس» این درس را به ما می‌­دهد که اگر با هم و در کنار هم باشیم، می­‌توانیم با تکیه بر داشته­‌های خود شرایط سخت را پشت سر بگذاریم و از بحران­‌ها عبور کنیم.

«فرنگیس حیدرپور» راوی کتاب «فرنگیس» نیز در ادامه در سخنانی با بیان گوشه­‌ای از زندگی پر فراز و نشیب خود گفت: هر چند سن و سالی از من گذشته ولی اگر بار دیگر دشمن قصد تجاوز به آب و خاک کشورم را داشته باشد نه با تبر بلکه با چاقو رو در روی دشمن خواهم ایستاد و متجاوزین را ریز ریز خواهم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها