مدیرکل نهاد کتابخانه­‌های عمومی استان خراسان رضوی:

کتاب «فرنگیس» یکی از بهترین منابع کسب مهارت­‌های زندگی است

مدیر کل نهاد کتابخانه­‌های عمومی استان خراسان رضوی گفت:کتاب «فرنگیس» که در برگیرنده ایستادگی و مقاومت راوی این کتاب در شرایط سخت زندگی است، می‌­تواند به عنوان منبع و مرجع برای آموزش مهارت‌­های زندگی مورد استفاده بانوان کشورمان قرار بگیرد.
کد خبر: ۳۱۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ - 10October 2018

کتاب «فرنگیس» یکی از بهترین منابع کسب مهارت­‌های زندگی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، آیین معرفی و خوانش کتاب «فرنگیس» روایتگر رشادت­‌های «فرنگیس حیدرپور» یکی از زنان ایل «کلهر» با حضور «رحیم نوروزیان» معاون استاندار خراسان رضوی، حجت­‌الاسلام «علی­‌اکبر سبزیان» مدیرکل نهاد کتابخانه­‌های عمومی استان خراسان رضوی، سردار «نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان، «جعفر مرواید» مدیرکل ارشاد استان، «فرشته سلجوقی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی، «فرنگیس حیدرپور» راوی کتاب «فرنگیس»، «مهناز فتاحی» نویسنده کتاب «فرنگیس»، کتابداران و اعضای کتابخانه­‌های عمومی مشهد امروز در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار شد.

حجت‌­­الاسلام سبزیان در این مراسم اظهار داشت: هدف از برگزاری آیین معرفی و خوانش کتاب «فرنگیس»، معرفی یک کتاب مفید به جامعه است. تجلیل مقام معظم رهبری از نویسنده و راوی این کتاب، اتفاق مبارکی بود که به گونه­‌ای نیز از نقش زنان در دفاع مقدس و خاصه از شیرزنی که با دست خالی از شهر، مردم و کشور خود در برابر تجاوز متجاوزین دفاع کرد؛ تجلیل شد.

وی افزود: دفاع مقدس یکی از افتخارات کشورمان به شمار می‌­رود که قسمت­‌هایی از این حماسه ماندگار همچون ایستادگی «فرنگیس حیدرپور» در برابر سربازان ارتش بعث نادیده و ناشنیده مانده است؛ لذا برگزاری اینگونه محافل این فرصت را فراهم می‌­­آورد تا با بازخوانی وقایع این دوران پر افتخار نسل امروز با رشادت‌­های مردم ایران اسلامی آشنا شوند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌­های عمومی استان خراسان رضوی با اشاره به مشکلات موجود در جامعه خاطرنشان کرد: امروز صبر و تحمل ما کم شده است و در خانواده نیاز به روحیه تاب آوری داریم. کتاب «فرنگیس» که در برگیرنده ایستادگی و مقاومت راوی این کتاب در شرایط سخت زندگی است، می‌­تواند به عنوان منبع و مرجع برای آموزش مهارت‌­های زندگی مورد استفاده بانوان کشورمان قرار بگیرد.

حجت‌­الاسلام سبزیان در پایان گفت: مبلغین و روحانیون و اهالی فرهنگ با تلاش خود معارف، مهارت‌­ها و سبک زندگی زنان و مردان ایثارگر جامعه اسلامی­‌مان را که بخشی از آنها در قالب کتاب منتشر شده به جامعه معرفی کنند تا با بکار بستن این مهارت­‌ها، آسیب­‌های اجتماعی کاهش پیدا کند.

در این مراسم ضمن تجلیل از «فرنگیس حیدرپور» روای کتاب «فرنگیس» و «مهناز فتاحی» نویسنده این کتاب، تعدادی از حاضرین بخش‌­های از کتاب «فرنگیس» را قرائت کردند.

آیین معرفی و خوانش کتاب «فرنگیس» به همت استانداری خراسان رضوی، اداره‌کل کتابخانه­‌های عمومی استان خراسان رضوی، شهرداری مشهد و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار