علیرضابیگی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

دستگاه دیپلماسی ارتباط با کشور‌های همسایه را جایگزین رسیدگی به امور برجامی کند

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعامل با کشور‌های همسایه می‌تواند بهبود وضعیت کنونی اقتصادی کشور را به ارمغان بیاورد، گفت: دستگاه دیپلماسی ما باید تمام توجه خود را معطوف ایجاد ارتباط گسترده با کشور‌های همسایه کند و بیش از این در موضوع برجام اتلاف وقت نکند.
کد خبر: ۳۱۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 11October 2018

دستگاه دیپلماسی ارتباط با کشور‌های همسایه را جایگزین رسیدگی به امور برجامی کنداحمد علیرضابیگی نماینده مردم شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در خصوص ادعا‌های رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تشدید تحریم‌های ضدایرانی اظهار داشت: رئیس جمهور کشورمان در سخنرانی اخیر خود به خوبی پاسخ اراجیف ترامپ را داد که قطعا عملی کردن این سخنان می‌تواند آمریکا را از کرده خود پشیمان کند.

این نماینده خانه ملت در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی که به واسطه توطئه‌های آمریکایی‌ها با آن‌ها دست به گریبان هستیم، افزود: از بدو ظهور انقلاب تاکنون بدخواهان و دشمنان نظام و انقلاب ما برای تضعیف توان جمهوری اسلامی از هیچ اقدامی دریغ نکرده‌اند؛ لذا عدم قدرت آن‌ها در مقابل اقتدار نظامی ما باعث شده که از دریچه‌های اقتصادی اهداف خود را محقق سازند.

نماینده شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه موجود در کشور، اجرای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را عاملی بازدارنده در مقابل خصومت‌های دشمنان دانست و تصریح کرد: ارتباط گسترده‌ای میان ما و کشور‌های همسایه وجود دارد که با بهره‌گیری از راهکار‌های اساسی می‌توانیم اثرات ناشی از تحریم‌های آمریکا را خنثی کنیم؛ لذا دستگاه دیپلماسی باید بیش از گذشته با کشور‌های همسایه تعامل و ارتباط سازنده ایجاد کند.

علیرضابیگی با بیان این‌که دستگاه دیپلماسی کشورمان باید بیشترین توجه خود را به بهبود ارتباط با کشور‌های همسایه معطوف کند، گفت: چندین سال است که وقت دستگاه دیپلماسی در راه به سرانجام رسیدن توافق برجام تلف شد، با این‌که از ابتدای انعقاد این قرارداد جمهوری اسلامی بر اساس اصول و موازین قانونی در خصوص برجام به تعهدات خود عمل کرد؛ اما امروز شاهد هستیم که غربی‌ها تمایل به ادامه روند همکاری با کشور ما در خصوص این توافق را ندارند؛ لذا باید مستحکم کردن روابط با کشور‌های همسایه در جهت بهبود وضعیت کنونی جایگزین اتلاف وقت در خصوص رسیدگی به برجام کنیم.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: مسأله تحریم که یکی از نشانه‌ها و ابزار‌های دست دشمنان کشورماست و برای ملت و دولت ما موضوع تازه‌ای نیست. آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین متحد رژیم بعث عراق در زمان جنگ تحمیلی با تمام قوا تلاش کرد تا نظام نو پای ما در همان دوران جنگ ریشه‌کن شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایلی که امروز ما در تمام حوزه‌ها به خودکفایی رسیده‌ایم همین فشار‌ها و تنگنا‌هایی است که غربی‌ها برای ما ایجاد کرده‌اند؛ لذا آمریکایی‌ها باید با نگاه به عملکرد جمهوری اسلامی از دوران بعد از انقلاب اسلامی دریافته باشد که هیچ باکی از خصومت‌ها و تحریم‌ها آن‌ها نداریم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها