اطلاعیه/ هنرستان سروش برای بزرگداشت شهید سید حمیدرضا باطنی

برای بزرگداشت شهید «سید حمیدرضا باطنی» نشست یادبودی در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۵۷ توسط کارکنان و هنرجویان هنرستان سروش برگزار گردید.
کد خبر: ۳۱۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 13October 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «سید حمیدرضا باطنی» در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۵۹ در کردستان بین سقز و دیوان‌دره توسط مزدوران بیگانه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اطلاعیه/  هنرستان سروش برای بزرگداشت شهید سید حمیدرضا باطنی

متن اطلاعیه بزرگداشت و نشست یاد بود این شهید والامقام به شرح زیر است:

«مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا. (احزاب-23)

در فریاد خونفشان الله اکبر در سیره جانبازان فداکار اسلام این جاودانه عزیزان به خون طپیده کلمه الله بر اوج ایثار‌ها جلوه مرگ باطل و پیروزی حق را نوید می‌دهد جیره خواران متحجر استعمار بر مرگ جغد‌های کَریه اسارت و در عزای سرنگونی بت‌ها به سوگ می‌نشینند؛ و جوانان این مرزو بومند که در سقوط سیطره‌ها و جمود‌ها و حقارت‌ها در خون خویش به خضاب می‌نشیند.

ما میراث‌ خواران این نسل پرشکوهیم که از تبار ابراهیم تا روح الله و از مکان کعبه تا قربانگاه یاوران خمینی در انتظار نشسته‌ایم.

در عظمت و جلال مردان و زنان کفن پوش که مرگ را، چون شهد می‌نوشند و مبارزه را فریضه می‌دانند عصاره‌ای از ایثار، خلوص، فدا شدن و بقا یافتن در راه بی‌چون و چرای الله سر بر کشیده است.

اینان یاور حقند و کشنده آن از حلقوم ظالم.

اینان ستارگان افق توحیدند که بر اَریکه نور حکومت می‌کنند.

اینان شهیدان این امت‌اند در دادگاه اسارت‌ها و نیرنگ‌ها و سلطه‌گری‌ها.

اینان منتظران بودند در سپیدی فلق تا راه گشای دیگر منتظران باشند.

(مِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ. وَما بَدَّلوا تَبدیلًا)

بعضی از این پاک مردان به شهادت رسیدند و کسانی از آن‌ها در انتظارند و هیچ چیز آن‌ها را سست نمی‌سازد و نه منحرف می‌کند؛ و فریاد به عظمت (نه) وردایی به بلندی تمامی افتخارات یک مسلک برنگ سرخ زبان گویای آن‌ها خواهد بود و جامه‌ای بر قامت‌شان، دشمنان و نیرنگ بازان بدانند که چیزی به نام اسلام و مسلم هرگز نخواهد مرد و همواره پا برجا خواهد ماند. اینک هر لحظه‌ای که می‌گذرد پیامی در گلوی به خون نشسته شهیدی از کربلای غرب و جنوب هشدارمان می‌دهد که چگونه‌ای؟...

تو، تو.... باید در دفاع از حق من که یار توام کوشا باشی و چه نیکو باید جواب‌دهی تو.

شهیدان در قبله‌گاه تاریخ سجده اسارت‌ها را می‌شکنند و بر فراموشی خویش به منزلگاه اَحدیت می‌پیوندند و ما پیامبران ایشانیم به نشسته‌گان و نرسیدگان به منزلگاه... برادر پاسدار حمید باطنی هنرجوی سال چهارم هنرستان سروش بخون نشسته امت قهرمان ایران است که در تاریخ افشاگری بر علیه استعمار غرب می‌جنگید. این شهید همچون دیگر یاران از دست رفته خونین پیام خون می‌دهد و عاشورای حسین را فریاد می‌کند.

بر بزرگداشت یاد آن شهید نشست یادبودی در محفل دوستان و همرزمان او واقع در تکیه نورباران انجام می‌گیرد، که از تو مسئول متعهد بپاس گرامیداشت خون او و حرف گلوی خونین او در روز شنبه ۱۹ مهر ۱۳۵۹ ساعت ۱۰/۵ تا ۱۲ صبح دعوت می‌نماید که تشکل یافته و همه با هم در این مراسم شرکت نماییم.

کارکنان و هنرجویان هنرستان سروش

این شهادت بر او و بر تمام مسلمانان مبارک باد

۱۳۵۹/۷/۱۶»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار