حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی:

2 میلیون نفر عضو طرح بچه‌های مسجد شدند

مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: 2 میلیون نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این سامانه ثبت نام کرده و کارت عضویت بچه‌های مسجد را دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۳۱۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰ - 10October 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجت‌الاسلام «حبیب رضا ارزانی» مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، عصر چهارشنبه (18 مهر) در آیین اختتامیه طرح ملی اوقات اوقات و تقدیر از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد، که در تالار سوره تهران برگزار شد، با تقدیر از سید عباس صالحی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: نگاه ارزشمندی که مقام عالی وزارت به مسجد و محوریت مسجد برای فعالیت های فرهنگی هنری دارند یک نگاه ویژه است که در همین راستا فعالیت های شاخصی صورت گرفته است.

وی با روایت حدیثی از امام جعفرصادق (ع): «برشما باد بر نوباوگان، برای اینکه آماده هر کار خیری هستند»، افزود: تعابیر نورانی دیگر از اهل بیت (ع) وجود دارد که اشاره می کند به اینکه ما رویکردمان را رویکرد کودک محور، نوجوان و جوان محور کنیم.

حجت الاسلام ارزانی، اظهار کرد: الحمدلله این اتفاق مبارک در کانون های فرهنگی هنری مساجد رخ داده است که البته مربوط به امروز نمی شود بلکه کارها با قوت بیشتری پیگیری می شود و رویکرد قوت مند ما در خصوص کودکان و نوجوانان است.

وی با بیان اینکه کانون های مساجد فرهنگی هنری هستند، ابراز کرد: فضای هنر، فضای ارزشمندی است. مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند: «شک نباید کرد که انقلاب به هنرمند نیازمند است» و در تعبیر نورانی دیگری فرمودند: «هنر یک شیوه بیان است، یک شیوه ادا کردن، منتها این شیوه بیان از هر تبیین دیگری رساتر، دقیق تر، نافذتر و ماندگار تر است».

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با طرح این سئوال که حال باید این هنر در کجا شکل بگیرد و هنرمند در کجا تربیت شود؟، اذعان کرد: بهترین فضا برای رشد هنرمند، فضای مسجد است. اصل تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد به همین دلیل بوده است که الحمدالله این اتفاق مبارک 26 سال قبل در 18 اسفند ماه سال 1371 رقم خورد.

وی اعلام کرد: برای اولین بار با همکاری بانک ملی، در این مراسم رونمایی ارزشمندی از کارت عضویت «بچه های مسجد» خواهیم داشت.

حجت الاسلام ارزانی، با اشاره اینکه در ابتدای تابستان حدود 20 هزار و 900 کانون در سامانه جامع آمار و اطلاعات بچه های مسجد تحت عنوان «سامانه سجا»، بیان کرد: امروز این عدد به 22 هزار کانون رسیده است.

وی اضافه کرد: در این مدت کوتاه علی رغم محدودیت هایی که سامانه داشت، 400 هزار نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور موفق به ثبت اطلاعات خود در سامانه سجا شدند.

دبیرستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، پیش بینی کرد: تا پایان سال جاری بیش از 2 میلیون نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در این سامانه ثبت نام کرده و کارت عضویت بچه های مسجد را دریافت خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش همراهی ائمه محترم جمعه و حمایت آنان از کانون های فرهنگی هنری مساجد را یادآور شد و گفت: در این مراسم به صورت نمادین از تلاش ویژه برخی از ائمه محترم جمعه که ارتباط بسیار تنگاتنگی با بچه های مسجد در کانون ها دارند، تجلیل می شود.

حجت الاسلام ارزانی، از ارتباط خوب مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به واسطه تلاش برای استفاده از ظرفیت استان ها برای تقویت پایگاه فرهنگ و هنر در مساجد نیز به صورت خاص تقدیر به عمل آورد.

وی گفت: تجلیل و تقدیر از خانواده های معزز 5 شهید مدافع حرم که از مدیران مسئول، مربیان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و از سرمایه عظیم انسانی در کانون ها هستند، به عنوان یکی از بخش های
اصلی این مراسم تدارک دیده شده است.

مشاور وزیر، تصریح کرد: ظرفیت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، ظرفیت بسیار عظیمی است که بدون یک ریال، خاضعانه در مسجد فعالیت دارند و این یکی از ظرفیت های عظیمی است که انقلاب تقدیم کرده و از رویش های انقلاب شکوهمند اسلامی است.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، تصریح کرد: یکی از رویش های عظیم انقلاب شکوهمند اسلامی، ظرفیت عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

حجت الاسلام ارزانی، در ادامه به تشکیل شورای عالی سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: با حضور وزیر محترم و فرهیخته بعد از 25 سال شورای عالی سیاستگذاری کانون های فرهنکی هنری مساجد شکل گرفت. این شورای عالی تلاش می کند که از تمام ظرفیت های نهادهای مختلف و وزارتخانه ها در مسجد استفاده کند.

وی بیان کرد: کار ستادعالی هم بسیج ظرفیت های موجود در اجتماع اسلامی برای مسجد است که الحمدلله این اتفاق در شورای عالی سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد رقم خورده و از اسفند 96 تاکنون، 4 بار تشکیل جلسه داده است.

حجت الاسلام ارزانی، گفت: این شورا ثمرات بسیار ارزشمندی را داشته و که از جمله آن می توان به همکاری با نهادهای مختلفی که در شورا وجود دارند، مانند شهرداری های محترم کل کشور در شهرهای مختلف و به طور خاص شهرداری تهران، سازمان بسیج مستضعفان، سازمان اوقاف و امور خیریه، حوزه های علمیه کشور، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان و همه تلاشگران که خالصانه در این عرصه فعالیت دارند، اشاره کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها