واکنش تندروهای امریکا به توافق سیاسی در مورد سوریه

توافق سیاسی کسب شده با روسیه در مورد تسلیحات شیمیایی سوریه تنها منجر به فرصت سازی برای دولت سوریه برای تعقیب اهدافش خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸ - 15September 2013

واکنش تندروهای امریکا به توافق سیاسی در مورد سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در حالی که وزیران امور خارجه امریکا و روسیه پس از سه روز مذاکره در رابطه با طرح ابتکاری روسیه نهایت در مورد چگونگی کنترل و تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه به توافق رسیدند، این موضوع از آنجا که می تواند سهم زیادی در جلوگیری از جنگ ایفا نماید منجر به ناخشنودی افراد و گروه های تندروی امریکا و همچنین برخی کشورهای منطقه شده است.

به گزارش "رویترز": "جان مک کین" و "لیندسی گراهام" دو تن از سناتورهای تندرو و محافظه کار کنگره امریکا در واکنش به توافق سیاسی روسیه و امریکا در مورد تسلیحات شیمیایی سوریه ادعا کردند این توافق به بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای فریبکاری و تعویق برنامه هایش کمک نماید.

این دو سناتور تندرو پیش از مطرح شدن بحران سلاح های شیمیایی به شدت از مداخله نظامی و کمک نظامی مستقیم امریکا به شورشیان حمایت می کردند و در هفته های اخیر نیز موافقت خود را برای حمله نظامی به سوریه اعلام کرده بودند، بدین دلیل که توافق سیاسی کسب شده و استفاده از راهکارهای سیاسی در صورت موفقیت می تواند گزینه نظامی را به طور کلی کنار زند، واکنش منفی خود را نسبت به توافقات وزیران امور خارجه امریکا و روسیه مخفی نکرده و اتهاماتی علیه دولت سوریه مطرح کرده اند.


 
نظر شما
پربیننده ها