همزمان با زادروز شهید «مهدی زین‌الدین» صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب سردار شهید «مهدی زین‌الدین» با عنوان «تنها زیر باران»

کتاب «تنها زیر باران» با موضوع زندگی و شهادت سردار شهید «مهدی زین‌الدین» در خانه موزه «شهیدان زین‌الدین» قم رونمایی شد.
کد خبر: ۳۱۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ - 11October 2018

رونمایی از کتاب سردار شهید مهدی زین الدین با عنوان «تنها زیر باران» در قمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، کتاب زندگی‌نامه شهید «مهدی زین‌الدین» با عنوان «تن‌ها زیر باران» شب گذشته (چهارشنبه) با حضور خانواده‌ شهیدان «مهدی و مجید زین‌الدین»، سردار «حسین کاجی» راوی دفاع مقدس، «احمد بیطرفا»ن معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم، حجت‌الاسلام «بهداروند» نویسنده کتاب «زندان الرشید»، نمایندگانی از اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس رونمایی شد.

سردار «احمد فتوحی» جانشین لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس، طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: امروز سخن از ولایتمداری زیاد مطرح می‌شود، اما باید در عمل پای بندی به ولایت را ثابت کرد.

وی افزود: شهید «مهدی زین الدین» در زمره کسانی بود که علی‌رغم سختی عملیات «خیبر» در جزیره مجنون، با وجود آن‌که جمع زیادی از فرماندهان و ارکان لشکر شهید، اسیر و یا مجروح شده بودند، ایستادگی کرد تا فرمان امام که جزایر باید حفظ شوند، روی زمین نماند.

فتوحی با بیان این نکته که جزایر مجنون محک مجاهدان فی‌سبیل‌الله بود، با ذکر سخنی از شهید «زین‌الدین»، گفت: این شهید بزرگوار تعریف می‌کرد که بسیاری از رزمندگان در راه حفظ جزایر مجنون شهید شده و من خیلی تنها شدم و تنها انگیزه من برای ماندن در این شرایط سخت سخن امام خمینی (ره) مبنی بر حفظ جزایر مجنون بود.

وی افزود: شهدایی همچون «محسن حججی» نیز کیلومتر‌ها دورتر از در برابر دشمنان اهل بیت (ع) مقاومت کردند تا پای‌بندی به ولایت را در عمل اثبات کنند و این موضوع باید برای همه درس دین‌داری و تدین واقعی باشد.

«مهدی قربانی» نویسنده کتاب «تن‌ها زیر باران» نیز طی سخنانی در این مراسم، اظهار داشت: کتاب «تنها زیر باران» حاصل بیش از ۱۰۰ مصاحبه که بیش از ۸۰ درصد آن‌ها مصاحبه‌های تولیدی توسط نگارندگان این کتاب است منتشر شده و از کتاب‌های دیگری که پیرامون شهید «مهدی زین‌الدین» نوشته‌شده نیز در این کتاب استفاده‌ شده است.

خاطرنشان می‌شود، کتاب مذکور به همت موسسه «حماسه ۱۷» و سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و از سوی انتشارات «حماسه یاران» منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار