حمله عناصر داعش به جبهه‌النصره در شمال سوریه و سرقت 2 «کپسول گاز کلر»

در جریان حمله عناصر داعش به گروه جبهه‌النصره در شمال استان حماه سوریه، آن‌ها 2 عضو گروهک «کلاه سفید» را از پای درآوردند و 2 کپسول حاوی گاز کلر را سرقت کردند.
کد خبر: ۳۱۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ - 11October 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، مرکز «آشتی» روسیه در سوریه از حمله عناصر داعش به همتایان تروریستی خود در گروه «جبهه النصره» در استان «حماه» در شمال سوریه خبر داد.

این مرکز اعلام کرد که عناصر داعش در شهر «اللطامنه» به عناصر النصره حمله کرده‌اند که در جریان آن، ۲ نفر از عناصر موسوم به «کلاه سفیدها» و چهار عنصر النصره کشته شدند.

کلاه سفید‌ها گروهى است که از سال ۲۰۱۳ یعنى ۲ سال پس از آغاز بحران، در سوریه حضور یافت.

این گروه که خود را به‌عنوان «گروه مردمیِ داوطلب برای امدادرسانی» یا «سازمان دفاع مدنی» سوریه به آسیب‌دیدگان در این کشور معرفى مى‌کند، مدعى است که علت اصلى تشکیل آن به نیاز فورى شهروندان سورى به کمک‌هاى انسانى در سایه تداوم درگیرى‌هاى نظامى در سوریه است.

کلاه سفید‌ها مدعى هستند که تنها مأموریت آن‌ها در سوریه امدادرسانى به شهروندان آسیب دیده است، ولی این گروه با گروه تروریستی «القاعده» در سوریه ارتباط دارد.

بودجه این گروه به‌صورت سالانه حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است که توسط آمریکا، انگلیس، امارات عربی متحده پرداخت مى‌شود. آمریکا اوایل تیرماه گذشته رسما اعلام کرد که دونالد ترامپ با پرداخت ۶.۶ میلیون دلار به کلاه سفید‌ها در سوریه موافقت کرده است.

نقش اصلی که این گروه در سوریه ایفا می‌کند، مربوط به نمایش‌های ساختگی شیمیایی است که برای متهم کردن ارتش سوریه تهیه می‌شوند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از مرکز آشتی گزارش داد که عناصر داعش در جریان حمله به النصره توانسته‌اند ۲ کپسول گاز کلر به غنیمت بگیرند. به گفته این مرکز، این کپسول‌ها به جنوب استان حلب منتقل شده است.

مرکز مصالحه روسیه در سوریه تأکید کرد، اینکه تروریست‌ها توانستند گاز کلر به دست آوردند، به خاطر اقدامات غیر مسئولانه غربیهاست که با استفاده از گروه‌های تحت تسلط خود برای اقدامات تنش‌زا علیه دمشق برنامه‌ریزی می‌کند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه بار‌ها هشدار داده بود که کلاه سفید‌ها به همراه تروریست‌ها در تلاشند در شمال سوریه به ویژه استان ادلب دست به حمله شیمیایی بزنند و دولت سوریه را متهم به این مسئله کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار