خانواده‌های شهیدان «حمیدرضا شکارچی» و «احمد مهربان» تجلیل شدند

در صد و بیست و ششمین برنامه «در کوی نیکنامان» فرهنگسرای گلستان و اولین روز ماه صفر از خانواده‌های شهیدان «حمیدرضا شکارچی» و «احمد مهربان» تجلیل شد.
کد خبر: ۳۱۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ - 11October 2018

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، صد و بیست و ششمین برنامه «در کوی نیکنامان» روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه با تکریم و پاسداشت خانواده شهیدان «حمیدرضا شکارچی» و «احمد مهربان» در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد.

شهیدان حمیدرضا شکارچی متولد ۳۰ فروردین ماه ۱۳۴۷ تهران که در ۲۹ اسفند ماه ۱۳۶۶ در منطقه ماووت عراق و احمد مهربان متولد ۲۲ مرداد ماه ۱۳۴۱ تهران که در ۲۷ مرداد ماه ۱۳۶۱ پاسگاه زید به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

خوا هر شهید حمید رضا شکارچی در این مراسم اظهار داشت: ما چهار فرزند بودیم، حمیدرضا واقعاً با بقیه فرق داشت و روز‌هایی که با من می‌گذراند خیلی برایم خاطره انگیز بود زمانیکه شوهرم به خاطر کارش منزل نبود می‌آمد شب‌ها پیش من می‌ماند و با آن سن کمش خیلی مراعات حال همسایه‌ها را می‌کرد، موقع درس خواندن چراغ را خاموش می‌کرد و می‌گفت: شاید صاحبخانه راضی نباشد من این موقع شب درس بخوانم. بسیار شوخ طبع و دوست داشتنی بود و وقتی در یک مهمانی حاضر نبود همه سراغش را می‌گرفتند و این به خاطر اخلاق خوبش بود. دوستانی که انتخاب می‌کرد همه نمونه بودند و اکثراً هم شهید شدند.

وی افزود، در دانشگاه علم و صنعت درس میخواند یک روز به خانه آمد و گفت: دانشگاه دانشجو‌ها را به مدت شش ماه به جبهه می‌برد و من می‌خواهم بروم البته خانواده ابتدا قبول نکرد، اما می‌گفت: من که باید بعدا به جبهه بروم اجازه دهید همین الان داوطلبانه باشد. خلاصه به سمت غرب راهی شد. دو، سه ماه بیشتر طول نکشید که شهید شد.

این خواهر عزیز ضمن بیان نحوه شهادت برادر گرانقدرش اینگونه گفت که برادرم در جبهه قسمت اطلاعات عملیات بود یک روز تماس گرفت به مادرم که دلواپس بود، گفت:برای من اتفاقی نمی‌افتد ما قبل از عملیات می‌رویم بررسی‌های مرزی را انجام می‌دهیم و نیرو‌های دیگر برای عملیات می‌روند. در اسفند ماه بود که ما هیچ اطلاعی از ایشان نداشتیم، مادرم اراک بودند و دلواپس و شب‌ها مدام خواب‌های بد می‌دیدند تا اینکه اطلاع می‌دهند برادرم در ۲۶ اسفند ماه شهید شده است، ولی من، چون باردار بودم به من نگفتند و بعد از خاکسپاری از شهادتشون باخبر شدم.

در ادامه خواهر شهید شکارچی در پاسخ به این سوال که انتظارتون از مردم و مسئولین چیست گفت: با این اوضاعی که در جامعه پیش آمده مسئولین واقعاً باید خیلی مراعات رفتارشان را بکنند، چون باید جواب خیلی از این خانواده‌ها را بدهند. این شهیدان برای به دست اوردن مقام و جایگاه نرفتند این‌ها رفتند به خاطر وطن و خانواده و شرف. من الان وقتی جامعه را می‌بینم خیلی افسوس می‌خورم. ان شاالله که مردم و مسئولین بتوانند راه این شهیدان را ادامه دهند.

وی افزود در آخر خواستیم حرفی برای جوانان امروزی بزنند؟ جوانان امروز درکی از صحبت‌های آن دوران ما ندارند، آن‌ها در دورانی بزرگ می‌شوند که نمی‌توانند زندگی آن زمان ما را باور کنند و، چون باور ندارند حرف ما را خیلی قبول نمی‌کنند. امروز جوانان به دنبال زندگی راحت هستند و زمانی که به نتیجه نمی‌رسند می‌گویند می‌خواهیم از اینجا برویم

ویژه برنامه «در کوی نیکنامان» پنجشنبه ۱۹ مهر ماه ساعت ۷:۳۰ با حضور خانواده معزز شهدا در فرهنگسرای گلستان برگزار شد. در این مراسم از خانواده معظم شهیدان حمیدرضا شکارچی واحمد مهربان تجلیل شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار