شیبانی:

شهید همدانی تاثیرگذاری بالایی در سوریه داشت

سفیر اسبق ایران در سوریه گفت: شهید همدانی تاثیرگذاری بالایی در سیر تحولات سوریه داشت، به عبارت دیگر حضور او ‌در سوریه بیانگر برافراشته بودن پرچم ایستادگی و مقاومت بود.
کد خبر: ۳۱۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸ - 11October 2018

شهید همدانی تاثیر گذاری بالایی در سوریه داشتبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، «رئوف شیبانی» سفیر اسبق ایران در سوریه در سومین مراسم گرامیداشت شهادت سردار شهید حسین همدانی که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: شهید همدانی بر خط امام (ره) و‌ شهدا بسیار پایبند بود و ‌بواسطه همین پایبندی به ولایت بود که نقش قاطع و ‌برجسته ای در مقابله با فتنه ۸۸ داشت.

وی افزود: شهید همدانی در مقطع بسیار خطرناکی وارد سوریه شد؛ اما با ورود این شهید به سوریه مناطق اشغالی توسط داعش به تدریج توسط رزمندگان جبهه مقاومت فتح شد به گونه ای که حتی در بسیاری از جبهه ها وقتی تصمیم به اجرای عملیات گرفته می شد، رعب و ‌وحشتی بسیار بر داعشی‌ها وارد می شد به همین خاطر قبل از اجرای عملیات، آنها عقب نشینی می کردند.

سفیر اسبق ایران در سوریه ادامه داد: شهید همدانی تاثیرگذاری بالایی در سیر تحولات سوریه داشت به عبارت دیگر حضور او ‌در سوریه بیانگر برافراشته بودن پرچم ایستادگی و مقاومت بود.

وی تصریح کرد: در آن مقطعی که شهید همدانی وارد سوریه شد، تحلیل سوری ها و برخی ها در داخل این بود که سوریه سقوط می کند و‌ دشمنان نیز خود را برای برگزاری جشن پیروزی آماده کرده بودند.

شیبانی اضافه کرد: شهید همدانی زمانی که وارد سوریه شد، سه اقدام مهم در همان روزهای نخست حضورش انجام داد که از آن جمله می توان به تامین امنیت حرم حضرت زینب (س)، ساماندهی و سازماندهی ارتش سوریه و تأسیس بسیج مردمی به نام جیش الوطنی، اشاره کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در زمان حضور شهید همدانی ۷۰ درصد خاک سوریه به اشغال داعش و تکفیری ها درآمده بود؛ اما اکنون بواسطه تلاش های شهید همدانی و‌ سایر مدافعان حرم بیش از ۷۰ درصد مناطق اشغالی آزاد شده و شاهد تثبیت حاکمیت در این کشور هستیم.

سفیر اسبق ایران در سوریه سپس با بیان اینکه آنچه شهید همدانی در سوریه کاشت دفع تهدید از مرزهای ایران بود، گفت: حضور ایران در مقابله با داعش در سوریه و عراق باعث شده تا امروز ایران به عنوان قدرت منطقه ای اجازه تغییر در منطقه را بدون تأمین منافع مردم کشورمان نمی دهد و‌ به عبارتی حق وتو را در منطقه برای خود نهادینه کرده است.

وی با اشاره به اینکه ارتقاء سطح دانش رزمی مدافعان کشورمان و حزب الله لبنان دستاورد دیگر حضور در سوریه است، عنوان کرد: حضور در سوریه و عراق باعث شده تا جغرافیای مقاومت در منطقه توسعه یابد و علاوه براین ایران فرماندهی نیروهای چند ملیتی را هم تجربه کرد.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار