ترکیه ادعای آمریکا درباره تحقیق بر روی پرونده خاشقجی را رد کرد

ترکیه ادعای رئیس جمهور آمریکا درباره همکاری یک تیم از ایالات متحده برای تحقیق درباره سرنوشت جمال خاشقجی روزنامه نگار مفقود شده سعودی را رد کرد.
کد خبر: ۳۱۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲ - 11October 2018

ترکیه ادعای آمریکا درباره تحقیق بر روی پرونده خاشقجی را رد کردبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از اسپوتنیک، مقامات ترکیه ادعای آمریکا در مورد همکاری تحقیقاتی برای کشف حقیقت درباره ماجرای ناپدیدشدن خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول را رد کردند.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز پنج شنبه و طی سفر به عراق، در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که ترکیه نتیجه بررسی ها درباره پرونده ناپدیدشدن خاشقجی را پس از اتمام تحقیقات به اطلاع جامعه بین المللی خواهد رساند.

به گفته چاووش اوغلو، دادستان های ترکیه در حال بررسی کامل ماجرا به کمک نیروهای اطلاعات و پلیس بوده و در عین حال با کنسولگری عربستان در استانبول نیز همکاری نزدیکی دارند.

ترامپ در گفتگو با شبکه فاکس‌نیوز گفته بود که یک تیم تحقیق از آمریکا برای بررسی سرنوشت جمال خاشقجی در ترکیه به سر می‌برند.

او افزود: «ما خیلی جدی و سفت و سخت هستیم. و تیم تحقیق ما آنجا حضور دارد و ما ترکیه در حال کار کردن هستیم، و صراحتا بگویم که با عربستان سعودی کار می‌کنیم. ما می‌خواهیم بفهیم که چه رخ داده است.»

جمال خاشقجی سه شنبه گذشته برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد.

مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه ها گزارش هایی مبنی بر به قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار