بمباران ۲ بیمارستان در غرب یمن توسط ائتلاف سعودی

وزارت بهداشت یمن از تخریب کامل ۲ بیمارستان شهر «الدریهمی» استان الحدیده واقع در غرب این کشور بر اثر حملات هوایی و دریایی ائتلاف سعودی خبر داد.
کد خبر: ۳۱۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ - 12October 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، وزارت بهداشت یمن پنجشنبه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنگنده‌ها و ناوهای ائتلاف سعودی، از هوا و دریا شهر الدریهمی استان الحدیده را بمباران کردند که به تخریب کامل ۲ بیمارستان این شهر منجر شد.

در این بیانیه آمده است: این ۲ بیمارستان در حالی بمباران شدند که در آن، تعداد زیادی بیمار و کادر پزشکی حضور داشتند.

مسئولان بهداشتی یمن می‌گویند که در این حملات هوایی و دریایی، یک آمبولانس در بیماستان عمومی و شماری از منازل شهروندان هدف قرار گرفت.

شبکه المسیره گزارش داد، در حملات هوایی پنجشنبه‌شب یک بیمارستان عمومی و یک زایشگاه هدف قرار گرفته است و هنوز تلفات ناشی از آن معلوم نیست.

«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن به المیادین گفت که ائتلاف سعودی بیمارستان عمومی الدریهمی را به طور کامل تخریب کرد.

ائتلاف سعودی از روز ۲۳ خرداد ماه عملیات موسوم به «پیروزی طلایی» را برای اشغال بندر مهم و استراتژیک الحدیده آغاز کرده است که با گذشت بیش از چهار ماه از شروع این عملیات، نه تنها پیشروی خاصی نداشته، بلکه در باتلاق الحدیده و غرب یمن گیر افتاده است.

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن چندی پیش در صفحه توئیتر خود نوشته بود، «الحدیده موقعیت سوق الجیشی برای ما دارد و به همین دلیل هرگز به ائتلاف سعودی اجازه اشغال آن را نخواهیم داد.»

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، بیش از سه سال و نیم است که آغاز شده و طی این مدت هزاران نفر از مردم این کشور کشته و یا زخمی شده‌اند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» اخیرا آماری را درباره تعداد تلفات جنگ در یمن به نقل از یک نهاد مستقل و مطالعاتی به نام «ACLED» منتشر و در آن اعلام کرد که تعداد تلفات دستکم به ۵۰ هزار نفر رسیده است.

در ادامه این گزارش آمده است: «تلفات جنگ در یمن در حد فاصل ژانویه ۲۰۱۶ تا اواخر جولای ۲۰۱۸ نزدیک به ۵۰ هزار نفر است».

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها