حجت‌الاسلام عبادی:

آمریکا منفورترین کشور دنیاست/ در سایه مقاومت پیروز خواهیم شد

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه ما بن بست نداریم و راهی هم جز مقامت نداریم، گفت: در سایه این مقاومت پیروزی از آنِ ماست و در هیچ زمانی مثل امروز آمریکا رو به افول نبوده است.
کد خبر: ۳۱۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ - 12October 2018

فوری//به «اف ای تی اف» رأی ندادم/مشکل آمریکا با استقلال و قدرت ما استبه گزارش دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمد باقر عبادی» امام جمعه موقت بیرجند، امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: یکی از عوامل مهم در دور شدن انسان از گناه، یاد مرگ و قیامت است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه در این دنیا رهگذریم و نیامدیم که بمانیم، بیان کرد: اشرف اولاد آدم، حضرت محمد (ص) و همه انبیا و اولیا رفتند و ما داخل این مهمانسرا طوری زندگی می کنیم که انگار همیشه هستیم.

حجت الاسلام عبادی متذکر شد: اگر غافل بشویم، دنیا ما را درگیر لهو و لعب می کند و آن وقت با دست خالی باید به این سفر طولانی برویم.

وی با اشاره به اینکه يک ششم قرآن در مورد بحث معاد است در حالی که در تورات و انجیل به این صورت اشاره به معاد وجود ندارد، عنوان کرد: سبک تربیتی قرآن این است که دائما قیامت را گوشزد می کند.

امام جمعه موقت بیرجند اعتقاد به قیامت را دارای نقش تربیتی زیاد در اعمال انسان دانست و افزود: آیات قرآن در مورد قیامت مطالب مهمی را بیان می‌کند که با خواندن آن‌ها مو بر بدن انسان راست می شود.

حجت الاسلام عبادی یادآور شد: روز قیامت روز دشواری است و روزی است که انسان از برادر، پدر، مادر و حتی همسر و فرزندانش فرار می‌کند.

وی اضافه کرد: یک علت این فرار، «هول قیامت» است؛ یک وجه دیگر آن به خاطر این است که انسان ماهیت اعمال را می بیند و از افراد فرار می‌کند و وجه دیگرش به خاطر این است که می بیند صاحب حق هستند و به خاطر ترس از آنها فرار می کند.

امام جمعه موقت بیرجند در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه «CFT» یکی از لوایحی بود که باید به تصویب می رسید تا «FATF» تایید شود، گفت: بنده به این طرح رأی ندادم و آنچه مهم است این است که برای جایگاه مجلس احترام قائل شویم.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: گاهی عبارت‌های نسبتا تند به موافقان طرح و یا شورای نگهبان می شود، آنها که موافق بودند استدلال هایی داشتند و ما هم استدلال هایی داشتیم.

وی افزود: البته استدلال‌ها از دیدگاه ما قابل نقد بود؛ چراکه برخی می گفتند با این لایحه بهانه از آمریکا گرفته می شود.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه قبلاً هسته ای بهانه آمریکا بود و امروز موشک بهانه دشمن است، تاکید کرد: مشکل آنها با استقلال و قدرت ما است.

حجت الاسلام عبادی عنوان کرد: «آل سعود» برای مخالفانش احترام قائل نیست؛ حتی علیه یک روزنامه نگار که علیه آل سعود نقد نوشته است، محافظین «بن سلمان» در سفارت آل سعود او را کشته اند؛ اما آمریکا چیزی به او نمی گوید و مسائل حقوق بشری اینجا کارآیی ندارد.

وی متذکر شد: سعودی‌ها آن‌قدر ذلیل شده اند که در مقابل آمریکا حاضر نیستند از حیثیت نظام خود دفاع کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه آمریکایی ها نگران قدرت ما و موشک های نقطه زن ما هستند، بیان کرد: ملت رشید ایران با این جوانان انقلابی هرگز به روزهای گذشته برنخواهد گشت؛ روزهایی که شاه ایران در مقابل سفیر آمریکا مثل یک نوکر بود.

حجت الاسلام عبادی اظهار داشت: آمریکا بهانه حقوق بشر برای ما می آورد درحالی که حتی یک بار علیه عربستان کودک‌کش در جنگ «یمن» بیانیه نداده است. تمام خواسته های آمریکایی ها بهانه است.

وی با بیان اینکه ما بن بست نداریم و راهی هم جز مقامت نداریم، افزود: در سایه این مقاومت پیروزی از آنِ ماست و در هیچ زمانی مثل امروز آمریکا رو به افول نبوده است.

امام جمعه موقت بیرجند اضافه کرد: امروز مقروض ترین کشور دنیا آمریکاست. آنها حتی نظم جهانی که خودشان طراحی کرده اند را با نادیده گرفتن شورای امنیت در بحث خروج از برجام، از همان هم خارج می شوند که این نشانه ضعف است.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه اروپا امروز به دنبال حذف دلار است، گفت: آمریکا دچار بحران شده است و منفورترین کشور دنیاست.

وی با بیان اینکه یقین بدانید پیروزی پشت سر رهبری از آنِ ماست، تاکید کرد: البته با وزرای تن‌پرور میلیاردر نمی شود کشور را اداره کرد؛ اما یقین بدانید که می توانیم تحریم ها را شکست دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار