امیر باقری به دفاع‌پرس خبر داد؛

ارائه آموزش‌های مرتبط با مشاغل به کارکنان وظیفه

معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، از ارائه آموزش‌های تخصصی مرتبط با مشاغل در دوران خدمت مقدس سربازی خبر داد.
کد خبر: ۳۱۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ - 13October 2018

ارائه آموزش‌های مرتبط با مشاغل در برنامه کارکنان وظیفهامیر سرتیپ «محمدحسن باقری» معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، اظهار داشت: مهارت آموزی در یک نگاه کلی فرصتی برای آموزش جوانان از طریق تعامل نهادهای مختلف در جهت آشنایی با اقدامات جدید و مبتکرانه است.

وی با بیان اینکه موتور پیشرانه هر حرکت مهم و موثری در امر پژوهش نهفته است، افزود: ما در دو حوزه آموزش و پژوهش که پایه همه فعالیت‌های موثر و پربازده است، موضوع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه را لحاظ کرده‌ایم و امیدواریم با همکاری خوبی که از سوی دیگر نهادها صورت گرفته است، شاهد به ثمر رسیدن آن در آینده شغلی جوانان کشور باشیم.

امیر باقری آموزش را پایه و اساس همه موضوعات مهارتی عنوان کرد و گفت: با توجه به تدبیر فرماندهی معظم کل قوا که فرمودند در مراکز آموزشی به غیر از آموزش‌های نظامی به دیگر آموزش‌ها هم توجه شود. ما نیز در کنار برنامه‌های تفصیلی آموزش، ساعاتی از زمان را به موضوع آموزش‌های غیر نظامی اختصاص دادیم تا عملا آموزش مشاغل و مهارت‌ها جزو برنامه‌های آموزش بدو ورود سربازان شود و قطعا این کار جز وظایف تکلیفی دستگاه‌ها و مراکز آموزشی ما است.

وی با بیان اینکه این کار مستمر است و نیاز به کمک دیگر نهادها دارد، ادامه داد: تا به امروز با تلاش همه نهادها و دستگاه‌ها خوشبختانه در حوزه مهارت آموزی کارکنان وظیفه به نتایج خوبی دست یافته‌ایم و ادامه کار هم بستگی به تلاش همه دارد؛ چراکه این فعالیت‌ها مقطعی نیست و نیاز به فعالیت مستمر و مداوم دارد.

معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح  گفت: امروز مراکز آموزشی دنیا به سمت کارآفرینی حرکت می کنند؛ یعنی فارغ التحصیلانشان تنها به محفوظات و مسائل تئوری آکادمیک بسنده نمی‌کنند و در پایان کار یک حرفه یا شغل را به طور تخصصی آموزش دیده و با آن سابقه علمی و تجربی وارد بازار کار می‌شوند.

وی افزود: هدف نهایی ما نیز این است که جوانانمان پس از گذراندن دوره خدمت سربازی، حداقل یک حرفه و تخصص را  یاد گرفته باشند و با تجربه مناسب وارد بازار کار شوند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار