حجت الاسلام رستمی:

فضای فرهنگی دارای تقید دینی است

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه ممکن است تصور شود تفکر غیراسلامی رشد داشته است اما فضای فرهنگی را دارای تقید دینی می دانیم، گفت: هرچند وضعیت فعلی به نسبت انتظارات و خیلی مطلوب نیست اما به نسبت جاهای دیگر خوب است.
کد خبر: ۳۱۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵ - 12October 2018

فوری//فضای فرهنگی دارای تقید دینی استبه گزارش دفاع پرس از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی رستمی» رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور ساعتی پیش در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین «سیدعلیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، اظهار داشت: استان خراسان جنوبی در آمارهای فرهنگی وضعیت نسبتا خوبی دارد که بخشی مربوط به بافت سنتی و بخش دیگر به حضور علما و روحانیون در استان مربوط می شود.

وی افزود: خوشبختانه فضای همدلی خوبی در دانشگاه های استان وجود دارد.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور تضریح کرد: با وجود اینکه دانشجویان ما جوانان 18 تا 20 سال و نیز اساتید تحصیلکرده در دانشگاه های داخل و خارج کشور داریم ممکن است تصور شود تفکر غیراسلامی رشد داشته است اما فضای فرهنگی را دارای تقید دینی می دانیم.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه هرچند وضعیت فعلی به نسبت انتظارات و خیلی مطلوب نیست اما به نسبت جاهای دیگر خوب است، گفت: ازجمله فضای فعالیت هایی که برعهده نهاد رهبری دانشگاه است تعمیق معارف دینی در قشر فرهیخته و دانشجو است.

وی عنوان کرد: در بحث تبلیغ اعزام مفصلی به دانشگاه ها داریم، دروس معارف را داریم که توسط اساتید و تحت اشراف نهاد آموزش می بینند و به دانشجویان ارائه می دهند، دانشگاه معارف برای تربیت مدرس نهاد رهبری برای دروس معارف فعالیت می کند و نیز طرح حکمت و کانون های مذهبی در حوزه های دینی از جمله مجموعه های فعال در نهاد رهبری است.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با اشاره به اینکه معمولا فضاهای دانشگاهی متاثر از جریانات سیاسی است و هر دولتی که می آید همفکرانش اوضاع را در دست می گیرند متذکر شد: اینکه فضای دانشگاه متعادل باشد سرخط کلی دفاتر نهاد است.

حجت الاسلام رستمی اعلام کرد: در مجموع 210 دفتر نهاد در دانشگاه های کشور داریم و نهاد رهبری جزء مجموعه های منصوب به رهبری است که موفق بوده است و مورد رضایت رهبر انقلاب قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در دستورات رهبری به اینجانب فراهم شدن زمینه حضور علمای نواندیش و فضلای حوزه در دانشگاه ها بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار