امام جمعه پلدختر:

بسیجی بودن مردم و مسئولان نقش مهمی در مدیریت جامعه دارد

حجت الاسلام احمد علی حسین زاده آملی گفت: مسئولان، ملت، نمایندگان، همه و همه انقلابی و بسیجی هستند و این امر نقش مهمی در مدیریت جامعه دارد و ایران اسلامی مانند جامعه دینی و انقلابی زمان پیامبر (ص) شجاع و نترس در مقابل دشمن تا اتصال این انقلاب به انقلاب امام عصر (عج) می‌ایستند.
کد خبر: ۳۱۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶ - 12October 2018

بسیجی بودن مردم و مسئولان نقش مهمی در مدیریت جامعه داردبه گزارش خبرنگار  دفاع پرس از خرم آباد، حجت الاسلام «احمد علی حسین زاده عاملی» امام جمعه پلدختر امروز درخطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به نزدیک شدن به روز  تربیت بدنی اظهار داشت: شهرستان پلدختر ظرفیت های بالایی از نظر ورزشی دارد که باید سعی کنیم آنها را غنی ساخته و برای جوانان ورزشکاران و جایگاه ورزش شهرستان ارزش بیشتری قائل شویم.

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در اجتماع 100 هزار نفری بسیجیان، گفت: مقام معظم رهبری تشکیلات بسیج در کشور را مصداق آیه 173 سوره مبارکه آل‌عمران بیان کردند که از تهدیدها نمی‌ترسند و تهدیدات دشمن باعث افزایش ایمان آنان می‌شود.

حسین زاده آملی افزود: مسئولان، ملت، نمایندگان، همه و همه انقلابی و بسیجی هستند و این امر نقش مهمی در مدیریت جامعه دارد و ایران اسلامی مانند جامعه دینی و انقلابی زمان پیامبر (ص) شجاع و نترس در مقابل دشمن تا اتصال این انقلاب به انقلاب امام عصر (عج) می‌ایستند.

امام جمعه پلدختربا اشاره به سالروز شهادت پنجمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی در سال 1361 عنوان کرد: این شخصیت بزرگوار علمی و معنوی از سال 41، 42 مجدانه در خدمت امام و انقلابیون برآمد و در سال 56 رهبری مبارزات مردم را در کرمانشاه به عهده داشت و نقش مؤثری در برپایی نهضت امام خمینی (ره) ایفا کرد که با حدود 90 سال سن توسط گروهک تروریستی منافقان در محراب نماز جمعه به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه ایران تنها کشوری در میان کشورهای مشرق زمین بود که نظام تعلیم و تربیت را با تربیت‌بدنی و ورزش آمیخته است، تصریج کرد: توجه به ورزش در میان همه اقشار به دلیل آثار سودمندی که دارد باعث جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد در جامعه می‌شود.

حسین زاده آملی خاطر نشان کرد: ورزش باعث تندرستی، نشاط و شادابی و عقل سالم می‌شود که این امر موجب پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی و افزایش توانایی‌های جمعی و فکری می‌شود و وسیله‌ای برای اجتماعی شدن جوانان است.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه جوانان برای رسیدن به حق خود در جامعه نیازمند اعتماد به نفس هستند، افزود: برخی جوانان و نوجوانان برای حضور در اجتماع گوشه‌گیر و خجالتی هستند که ورزش به وارد شدن آن‌ها در اجتماع و توان دفاع از حقوق خود کمک می‌کند.

 وی به 24 مهر روز پیوند اولیا و مربیان اشاره و با تبریک و گرامیداشت این روز گفت: اولیا، پدران و مادران باید به‌منظور دریافت آگاهی از اطلاعات تربیتی باید با حضور پیدا کردن در میان مربیان مدارس در تربیت دانش آموزان مشارکت کنند.

حسین زاده آملی تعلیم و تربیت را زیربنای شکل‌گیری شخصیتی در آینده دانست و گفت باید در این راستا خانه و مدرسه همگام با هم در تعلیم و تربیت دانش آموزان نقش‌ آفرینی کنند و تنها معلمان را مسئول این امر تلقی نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها