نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

هرچه دانش بیشتر شود نیاز جامعه به دین بیشتر می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی گفت: هرچه دانش بیشتر شود نیاز جامعه به دین بیشتر می‌شود همانطور که می‌بینید امروز دانشمندان هستند که بیشتر ضربه می‌زنند و دزدی می‌کنند.
کد خبر: ۳۱۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰ - 12October 2018

فوووری//هرچه دانش بیشتر شود نیاز جامعه به دین بیشتر می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین «سیدعلیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی رستمی» رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: بزرگترین دانشمندان و علمای ما، بزرگترین متدینین هم بوده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: آنچه در اروپا پیش آمد رشد علمی بود که متاسفانه آنچه در مقابلش به اسم دین مطرح شد دین نبود بنابراین نمی توانست پاسخگو باشد.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه آنها در بسیاری از جهات خیلی بد عمل کردند، گفت: نتیجه این شد که دانشمندان رده اول اروپا برای اینکه از این مشکلات خارج شوند ناچار شدند دین را کنار بگذارند و این مسئله به جهان خیلی آسیب زد که برخلاف دعوت پیغمبران بود.

وی عنوان کرد: قصوراتی که ایجاد شده نتیجه اش این بود که مسلمانان دچار عقب ماندگی شدند و نتیجه این شد که دانش را از منبعی گرفتیم که در محیط آنها دانش و دین دو مسئله جدای از هم بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: حتی زمزمه هایی شد که دانش را جایگزین دین کنند که البته این مسئله با واقعیت خیلی فاصله دارد و قابل طرح نیست چراکه علم به معنی دانستن است و دین به معنای جهت دادن به همه امور مطرح است.

حجت الاسلام عبادی متذکر شد: هرچه دانش بیشتر شود نیاز جامعه به دین بیشتر می شود همانطور که می بینید امروز دانشمندان هستند که بیشتر ضربه می زنند و دزدی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید فرزندانمان را در این جهت و به صورت ریشه ای و مستدل با آنچه که از منبع این دانش است آشنا کنیم، گفت: بزرگترین از نظر علمی، بزرگترین از نظر دینی است و این رسالت نهاد رهبری است که به صورت ریشه ای این مسئله و شبهه را برطرف کند که در آن صورت توفیق بزرگی میسر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: جوانان ما به بسیاری از شیوه های اخلاقی دین تربیت شدند و باید وجود آنها را مغتنم شمرد، زمینه ها خوب است و رسالت شما پیغمبرگونه و در قشر موثر جامعه است.

حجت الاسلام عبادی اظهار داشت: کار شما با یک کار روزمره جواب نمی دهد مخصوصا که نظر رهبری این است که با ابتکار طرحی نو دراندازید.

وی با بیان اینکه آمار و ارقام ما صرفا انجام مراسم نباشد، تاکید کرد: امروز باید با طرح های کارشناسی شده برنامه ها اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مشکلاتی که امروزه داریم بخاطر مسئولیت های کم تعهد است و برای اینکه کشور را نجات دهیم باید علم با ایمان همراه باشد .

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها