آیت الله نوری همدانی:

حماسه شهدای مدافع حرم و حزب الله لبنان منشاء پیروزی‌های جبهه مقاومت است

یکی از مراجع عظام تقلید شیعه با اشاره به پیشرفت انقلاب اسلامی در منطقه گفت: اگر حزب الله لبنان و شهدای کشورمان نبودند، مقاومت اسلامی نمی‌توانست به پیروزی دست یابد.
کد خبر: ۳۱۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳ - 12October 2018

حماسه شهدای مدافع حرم و حزب الله لبنان منشاء پیروزی‌های جبهه مقاومت استبه گزارش دفاع پرس از قم، آیت الله «حسین نوری همدانی» عصر امروز جمعه در دیدار شهرداران منطقه جنوب لبنان با اشاره به اینکه قدرت، موفقیت و پیروزی مسلمانان به وسیله جهاد محقق می‌شود، اظهار داشت: یکی از کتاب‌های مهم شیعیان «وسایل الشیعه» است که توسط یکی از علمای اهل لبنان نوشته شده و در این کتاب ۳۵ هزار حدیث در زمینه احکام فقهی آمده است.

وی افزود: یکی از موضوعات این کتاب جهاد است و در ابتدای این کتاب با سند معتبر حدیثی درباره جهاد به نقل از شیخ طوسی و صدوق و کلینی از پیامبر (ص) آمده است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به ارزش و اهمیت جهاد در دین اسلام بیان کرد: موفقیت و پیشرفت و تعالی مسلمانان در سایه جهاد است و هیچ گاه نباید جهاد را فراموش کرد و قرآن کریم به اهمیت جهاد تاکید کرده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: قرآن کریم تاکید کرده است که مسلمانان باید همواره آماده جهاد باشند وابتدا از نظر فکری و فرهنگی و سپس از نظر روحی و اقتصادی خود را آماده کنند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: پس از آمادگی‌های فکری و فرهنگی در زمینه جهاد و بالا بردن ایمان و روحیه، افرادی که از نظر اسلام فقیه هستند باید پیشگام جهادباشند و افرادی که شجاعت دارند باید در زمینه جهاد در صف نخست گام بردارند.

وی با بیان اینکه غیر جهاد راهی برای موفقیت وجود ندارد، افزود: حزب الله لبنان دارای جایگاه بسیار بالایی در منطقه است و دارای روحیه و شجاعت و غیرت هستند و در برابر صهیونیست‌ها مقاومت کردند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی در منطقه خاطرنشان کرد: اگر حزب الله لبنان در منطقه نبود و شهدای کشورمان نبودند مقاومت اسلامی نمی‌توانست به پیروزی دست یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار