فرهنگی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

افزایش قیمت‌ در بازار‌های داخلی معقول نیست/ عده‌ای از وضعیت آشفته بازار سود می‌برند

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت‌های اخیر توجیه عقلانی ندارد، گفت: عده‌ای می‌کوشند تا با بالا نگه داشتن قیمت‌ها سودهای کلانی به جیب بزنند.
کد خبر: ۳۱۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 13October 2018

افزایش قیمت‌ در بازار‌های داخلی معقول نیست/ عده‌ای از وضعیت آشفته بازار سود می‌برندمحمدحسین فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی اظهار داشت: عمده دلیل بروز و ظهور مشکلات جاری کشور به خصوص در حوزه اقتصاد، ضعف مدیریتی برخی مسوولان ناکارآمد است.

وی در ادامه عدم مدیریت و سوءنظارت دقیق بر بازارهای داخلی و تلاش برای کاهش قیمت‌ها را باعث ایجاد نارضایتی مردم دانست و افزود: اینکه اقدامات ضدایرانی دولتمردان آمریکایی‌ مبنی بر اعمال تحریم‌های مختلف باعث بحرانی شدن وضعیت اقتصادی کشور شده است، موضوعی غیرقابل انکار است اما باید باور داشت که کوتاهی برخی مسوولان نیز بر تشدید این معضلات اثرگذار بوده است؛ لذا می‌طلبد که مسوولان به دور از شعار برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور اقدام کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی حضور گسترده دلالان در بازارهای ارز، دلار و سکه را باعث افزایش قیمت در این بازارها خواند و تصریح کرد: عده‌ای از این افزایش قیمت‌هایی که در بازارهای داخلی به وجود آمده است، احساس خوشایندی دارند؛ چراکه توانستند سودهای کلانی به جیب بزنند.

وی احتکار را دشمن تراز اول اقتصاد کشور بیان کرد و گفت: قبل از بروز آثار تحریم‌های آمریکایی‌ها بر اقتصاد کشورمان، عملکرد غیرانسانی عده‌ای در داخل کشور باعث شد تا وضعیت بازار آشفته و معیشت مردم با خطر مواجه شود، در اکثر کشورها وقتی بنا بر هر دلیلی مردم با کمبود کالاهای ضروری مواجه می‌شوند، آنها به کمک هم می‌شتابند، این در حالی است که در کشور ما عده‌ای تلاش می‌کنند تا با احتکار علاوه بر ضربه‌های جبران ناپذیر به اقتصاد، به سودهای کلانی برسند.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: شناسایی محتکران و مفاسد اقتصادی و برخورد قاطعانه با آنها از وظایف خطیر قوه قضائیه است که امیدواریم روز به روز شاهد دریافت اخبار خوشایندی از این نهاد باشیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار