فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند خبر داد؛

افتتاح نمایشگاه فرهنگی تاریخی «حرا تا حرم» در بیرجند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: در مراسمی با حضور میهمانان کشوری و استانی نمایشگاه فرهنگی، تاریخی، آموزشی و اقتصادی حرا تا حرم افتتاح شد.
کد خبر: ۳۱۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲ - 12October 2018

افتتاح نمایشگاه فرهنگی تاریخی «حرا تا حرم» در بیرجندبه گزارش دفاع پرس از بیرجند، مهدی صادق احمدی در مراسم افتتاح نمایشگاه حرا تا حرم که با حضور مسئولان کشوری و استانی همراه بود، اظهارداشت: این نمایشگاه در قالب فرهنگی، تاریخی، آموزشی است ویکی از برنامه‌هایی است که در راستای برگزاری کنگره ملی 2هزار شهید استان برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه حرا تا حرم از یک سال گذشته تعریف شده اما کار اجرایی آن از اردیبهشت ماه آغاز شد، افزود: نمایشگاه حرا تا حرم مجموعه فرهنگی، آموزشی تاریخی واقتصادی است وبه گونه‌ای طراحی شده است که برای بعد از کنگره ملی 2هزار شهید استان هم قابل استفاده باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: در برنامه‌های آموزشی فرهنگی واقتصاد مقاومتی بتوانیم از این نمایشگاه بهره وری کنیم واز شش ماه قبل کار عمرانی ساخت وساز نمایشگاه آغاز و7هزار نفر روز در رقالب نیرویی انسانی کارها را انجام دادند وعمده هزینه در بعد نیروی انسانی بود که محقق شد.

صادق احمدی با بیان اینکه در این شش ماه به ویژه در ایام رمضان به صورت شبانه روزی کار انجام شد، بیان داشت: نیروهای مردمی، بسیجیان جهادگران ودیگر اقشار جامعه بی منت پای کار آمدند ودر امکانات مصالح بیش از 70درصد اقلام توسط خیرین آماده شد.

وی با بیان اینکه کار به نام شهدا ومساعدتهای مردمی سرپا شد تا مجموعه ای به یاد ونام شهدا آماده شود، بیان داشت: در این نمایشگاه از غار حرا، خانه کعبه، فتح مکه، بازسازی غدیر خم، کوچه‌های مدینه، مسجد کوفه، عاشورا، صحن وسرای بارگاه امام هشتم، سقاخانه امام رضا(ع) عملیات هایدفاع مقدس، ظلم ستمی که به اسرا روا می‌شد، بازسازی شده ودر پایان نمایشگاه به سالن اجلاسیه‌ها ختم می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار