واکنش وزارت کشور عربستان به دخالت ریاض در قتل خاشقجی

وزارت کشور عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای به اتهامات مطرح‌شده مبنی بر دست داشتن ریاض در قتل روزنامه‌نگار منتقد ولیعهد این کشور واکنش نشان داد.
کد خبر: ۳۱۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ - 13October 2018

قتل خاشقچی بن‌بست تازه آل‌سعودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی عربستان سعودی به‌ نقل از عبدالعزیز بن سعود بن نائف بن عبدالعزیز، وزیر کشور عربستان منتشر کرده، گفته شده ریاض «به اصول، قوانین و رسم‌ و رسومات خود پایبند است و متعهد به اجرای قوانین و معیارهای بین‌المللی است».

وزیر کشور عربستان تاکید کرده این کشور به‌همراه ترکیه توافق کرده‌اند تا تحقیقات مشترکی در این زمینه انجام دهند و «مهم است که رسانه‌ها فقط واقعیت‌ها را پوشش دهند و کاری نکنند که در جریان تحقیقات و روند قضائی اختلال ایجاد شود».

واکنش رسمی وزارت کشور عربستان به اتهام‌های وارد شده به ریاض، حدودا دو هفته پس از ناپدیدشدن جمال خاشقجی منتشر شده‌ است.

جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی روز دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده 59 ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار