قاضی‌زاده هاشمی در چهارمین کنگره آسیا پاسفیک طب نظامی:

ایران آماده انتقال تجربیات پزشکی خود به سایر کشورهاست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران در طول هشت سال جنگ، در حوزه‌های طب اورژانس، تکنیک‌های جراحی و درمان تجربیات زیادی به دست آورد و ما آماده انتقال این تجربیات به کشور‌های دیگر هستیم.
کد خبر: ۳۱۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ - 13October 2018

ایران آماده انتقال تجربیات پزشکی خود به سایر کشورهاستبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، «سید حسن قاضی‌زاده هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح روز شنبه در چهارمین کنگره آسیا پاسفیک طب نظامی با اشاره به کمیته بین‌المللی طب نظامی اظهار داشت: اینکه یک کمیته بتواند ۱۰۰ سال از عمر خود را بگذراند و ۱۱۷ عضو در آن فعالیت دارند، نشان از اهمیت جامعه جهانی پزشکان و اهمیت سلامت و خدمت‌رسانی به مصدومان جنگ است.

قاضی زاده هاشمی افزود: در حالی که زیاده‌خواهی برخی صاحبان قدرت اقتصادی سبب‌ساز جنگ بین دولت‌ها می‌شود و انسان‌های زیادی به بهانه فروش اسلحه شرکت‌های چند ملیتی کشته و مجروح می‌شوند، وجود این کمیته، توجه جامعه پزشکی به این موضوع را نشان می‌دهد.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: ایران تجربه جنگی هشت ساله را دارد؛ جنگی که ساخته و پرداخته قدرت‌های جنگ‌طلب بود، جنگی که جامعه پزشکی ایران درگیر خدمت‌رسانی به جانبازان آن جنگ است. پزشک به دلیل قسمی که یاد کرده است، در هر شرایطی حضور دارد.

وی ادامه داد: ایران در طول هشت سال جنگ، در حوزه‌های طب اورژانس، تکنیک‌های جراحی و درمان تجربیات زیادی به دست آورد و ما آماده انتقال این تجربیات به کشور‌های دیگر هستیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ایران وارد جنگ ناخواسته‌ای شد، گفت: ما برای جهان صلح و سازش را خواهانیم.

وزیر بهداشت گفت: امیدواریم روزی فرا برسد سازمان ملل متحد برای تبادل نظر برای زندگی بهتر باشد و البته تا آن زمان کمیته بین‌المللی طب نظامی برای مصدومان جنگ‌ها برنامه داشته باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار