دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

روزگار کودکان یمنی!

طولانی شدن جنگ عربستان علیه یمن، تداوم جنایت آل سعود علیه کودکان یمنی و سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر، شرایط زندگی را در فقیرترین کشور عربی سخت‌تر کرده و کودکان را از دنیای کودکی محروم ساخته است.
کد خبر: ۳۱۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ - 13October 2018

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، حدوداً سه سال پیش عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی در یک اقدام ناجوانمردانه به یمن فقیرترین کشور عربی حمله کرد. در ابتدای حمله، سعودی‌ها ادعا می‌کردند که حمله آن‌ها به یمن کوتاه، برق‌آسا و زودبازده خواهد بود؛ اما مقاومت غافلگیرانه و شگفت‌انگیز یمنی‌ها محمد بن‌سلمان وزیر دفاع عربستان را که شروع‌ کننده این جنگ نابرابر بود، مجبور کرد جنگ را طولانی‌تر کند؛ چون هیچ‌کدام از اهداف اعلامی بن سلمان محقق نشد و تاکنون هم محقق نشده است و نخواهد شد.

طولانی‌تر شدن این جنگ و محاصره شدن همه‌جانبه یمنی‌ها از سوی آل سعود، زندگی را برای یمنی‌های مقاوم، مخصوصا کودکان سخت‌تر کرده است؛ کمبود مواد غذایی، بهداشتی و دارویی باعث شیوع انواع بیماری‌ در این کشور شده است که گریبان کودکان یمنی را گرفته و روزانه ده‌ها کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند.

در واقع می‌توان گفت که به معنی واقعی کلمه در این کشور یک نسل‌کشی در حال رخ دادن است؛ تعداد کسانی که از بیماری و فقر در یمن می‌میرند، هزاران برابر بیشتر از کسانی است که در اثر بمباران‌ها کشته می شوند. در این میان زنان و کودکان آسیب پذیرترین اقشار مردم یمن در برابر تجاوز عربستان به خاکشان هستند.

جالب است، از مدعیان دروغین حقوق بشر هم خبری نیست! گویا در خواب زمستانی به سر می‌برند، یا شاید دلارهای نفتی آل سعود آنها را به سکوت شرین وا داشته است! تا سرپوشی بر جنایت‌های آل سعود باشند.

تصویر زیر به عنوان نمونه کوچکی، جنایت آل سعود در حق کودکان یمنی‌ها را نشان‌ می‌دهد؛ کودکانی که به جای بازی با اسباب‌بازی‌های خود و سیر در دنیای کودکیشان در گوشه‌های بیمارستان‌های یمن افتاده‌اند و به دلیل کمبود دارو جان خود را از دست می‌دهند و داغی بر دل پدران و مادران خود می‌گذارند.

روزگار کودکان یمنی!

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار