نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

حقوق بشر درباره حکم اعدام شیخ نمر، سکوت مرگبار اختیار کرده است

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که ادعاهای دروغین حقوق بشر عالم را فرا گرفته است، گفت: حقوق بشر در مورد عربستان و حکم اعدام شیخ نمر سکوت مرگبار اختیار کرده است.
کد خبر: ۳۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷ - 18October 2014

حقوق بشر درباره حکم اعدام شیخ نمر، سکوت مرگبار اختیار کرده است

سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس در خصوص حکم اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر و واکنش جهان اسلام نسبت به این حکم، اظهار داشت: در این مورد مباحثی مطرح است، اینکه چرا فریاد حقوق بشر که عالم را فرا گرفته به خصوص در مورد ایران که مثلا چرا قاچاقچی را اعدام میکنید، در مورد عربستان شنیده نمی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در حال حاضر باید از حقوق بشر سوال کرد که شیخ نمر چه کاری در عربستان انجام داده است که حکم اعدامش صادر شده و چرا کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان هیچ کدام حرفی نمی زنند و سکوت مرگبار اختیار کرده اند.

حسینی گفت: الان باید فریاد برآورد که در ایران حقوق بشر رعایت نمیشود یا در عربستان؟

وی با تاکید بر اینکه در جهان اسلام، شیعه و سنی باید نسبت به این موضوع قد علم کنند، خاطرنشان کرد: شیخ نمر فقط به دولت سعودی انتقاد کرده است و جنگ مسلحانه، گروه مسلح و کشت و کشتار به راه نینداخته است که حکم اعدامش را صادر کردهاند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دیدگاه من این است که جهان اسلام باید به پا خیزند، یادآور شد: علمای جهان اسلام به ویژه مراجع به پا خیزند و فردا هم در مجلس این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و از نمایندههای اهل سنت مجلس نیز میخواهیم که این مسئله را پیگیر باشند که قطعا آثار خود را در جهان و عربستان سعودی برجا خواهد گذاشت.

حسینی با اشاره به شیعیان عربستان که باید نسبت به این موضوع عکس العمل نشان دهند، گفت: حتی اگر به قیمت از دست دادن جانشان باشد، باید به میدان آمده و اجازه کشته شدن شیخ را ندهند و عربستان بداند که هزینه سنگینی را باید پرداخت کند.

وی در ادامه و با بیان این که عربستان صد درصد به غرب و آمریکا وابسته است، افزود: هر چه غرب و آمریکا بگوید و بخواهد، عربستان انجام میدهد و همین وابستگی به آنها باعث شده است که حقوق بشر، این کشور را محکوم نکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار