نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

مراکز علمی باید به سمت حرفه‌آموزی، ایجاد اشتغال و تولید پیش برود

آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری است در این راستا قرار دارد که همه مراکز علمی باید به سمت حرفه‌آموزی، ایجاد اشتغال و تولید پیش برود، به‌ویژه در این شرایطی که دشمنان ما تحریم اقتصادی خودشان را شدت بخشیدند.
کد خبر: ۳۱۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ - 13October 2018

امروزه مسئولیت اصلی دانشگاه ها کار آفرینی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در استان لرستان، صبح امروز در آئین افتتاحیه نمایشگاه دستاورد‌های مراکز آموزشی دانشگاه علمی کاربردی استان، اظهار داشت: تمام سعی و کوشش دانشگاه بر این است که بتواند آموخته‌هایی که برای دانشجویان دارد بیشتر جنبه مهارتی داشته و حرفه آفرین باشد.

وی با بیان این‌که آموخته‌ها باید در مقام عمل بروز و ظهور پیدا کنند، گفت: بروز و ظهور آموخته‌هایی که در قالب حرفه‌آموزی و این‌که بین صنعت و مشاغلی که وجود دارد با دانشگاه یک ارتباط تنگاتنگی برقرار شود، لازمه آن این است که دستاورد این مسئله در قالب نمایشگاه عرضه شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که دانشگاه علمی کاربردی با آموزش علم در کنار حرفه و فن، گامی مؤثر در ایجاد اشتغال برای جوانان برداشته است، افزود: دانشگاه علمی کاربردی هر سال دستاورد‌های خودش که محصول تلاش دانشجویان و اساتید است را عرضه می‌کند که گامی برای ایجاد اشتغال است و این‌که جامعه و نسل جوان ما به سمتی برود که زمانی فارغ‌التحصیل می‌شود برای جامعه مفید و کارآفرین باشد.

میرعمادی عنوان کرد: امروز مسئولیت اصلی دانشگاه‌ها کارآفرینی است و رسالت اصلی دانشگاه‌ها این است که نیرو‌هایی را تربیت کنند که بتوانند منشأ اشتغال، خدمات و تولید باشند.

وی بیان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری است در این راستا قرار دارد که همه مراکز علمی باید به سمت حرفه‌آموزی، ایجاد اشتغال و تولید پیش برود، به‌ویژه در این شرایطی که دشمنان ما تحریم اقتصادی خودشان را شدت بخشیدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به جنگ اقتصادی که دشمن بر علیه ملت ایران راه انداخته است، تصریح کرد: راه مقابله با تحریم‌‌های اقتصادی، روی آوردن به تولید و کالای ایرانی است، این کالای ایرانی نتیجه و دسترنج کسانی است که دانش لازم را فراگرفتند و عملاً وارد عرصه تولید شدند؛ از این‌ جهت از دانشگاه علمی کاربردی تقدیر می‌شود که توفیقات بسیاری خوبی دارد، ولی نیازمند به حمایت مسئولان است.

میرعمادی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه گوشه‌ای از توانمندی دانشجویانی است که در دانشگاه علمی کاربردی مشغول تحصیل بوده که برای ادامه نیازمند حمایت مسئولان هستند و با حمایت و پشتیبانی مسئولان به طور قطع به سمت تولید پیش خواهیم رفت.

وی با اشاره به نامگذاری این سال به حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: سیاست ما در استان باید حمایت از تولید و کارآفرینان باشد و باید در سالی که حمایت از کالای ایرانی است عملکرد‌ها را بر اساس تولید و حمایت از کالای ایرانی مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار