بخش سوم/ دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

رژیم صهیونیستی توان مقابله با فلسطینی‌ها را دارد؟

رژیم صهیونیستی تاکنون بعد از گذشت سال‌ها نتوانسته است با مقاومت مردم فلسطین مقابله بکند و شکست‌های بسیاری در کارنامه این رژیم ثبت شده است.
کد خبر: ۳۱۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ - 14October 2018

رژیم صهیونیستی یارای مقابله با فلسطیمیان را دارد؟به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، تظاهرات بازگشت که تاکنون هر هفته به نشانه اعتراض اشغال سرزمین‌های مادری فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌ها برگزار می‌شود. تظاهراتی که تاکنون بیش از 200 نفر شهید و 22 هزار نفر مجروح داشته است. هفته گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این تظاهرات به ارتش این رژیم دستور داده است تا در صورت ادامه یافتن این حملات آماده آغاز عملیات نظامی دیگری در این منطقه باشند. همچنین وی در بخش دیگری از سخنانش فلسطینی‌ها را تهدید کرد و گفت: «ما آماده انجام عملیات نظامی در نوار غزه هستیم و این صرفا در حد حرف نیست».

این ادعا در حالی بیان می‌شود که مقامات صهیونیستی از سال 2006 تاکنون 3 حمله بزرگ به غزه ترتیب داده‌اند که آخرین مورد آن در سال 2014 انجام شد و در تمامی این جنگ‌ها بدون دستیابی به کوچکترین هدفی مبنی بر خلع سلاح گروه‌های مقاومت، در نهایت مجبور به عقب‌نشینی و پذیرش شکست شدند. ناتوانی مردم نوار غزه در تامین سوخت، غذا و دارو و عدم پرداخت حقوق کارمندان اوضاع بحرانی را پدید آورده است.

تا قبل از شدت گرفتن محاصره‌ها بیشتر برق مورد نیاز غزه از سوی سرزمین‌های اشغالی به این منطقه تامین می‌شد؛ اما با شدت گرفتن محاصره صهیونیست‌ها انتقال برق را متوقف کردند؛ لذا این موضوع سبب شده است که به صورت گسترده و طولانی مدت برای ساکنان این منطقه قطع شود که بر مشکلات بی‌شمار مردم افزوده است. متضرر اصلی این قطعی‌ها بیمارستان‌ها و سایر خدمات عمومی هستند که در اجرای وظایف خود با مشکلات روبه‌رو می‌شوند.

در سوی مقابل رژیم صهیونیستی ورود سوخت را به این مناطق ممنوع کرده است و عدم تامین سوخت لازم برای خوراک تنها نیروگاه منطقه، خاموشی‌های بسیار زیاد برای ساکنین به ارمغان آورده است؛ حتی در بعضی از مناطق ساعات خاموشی به 16 ساعت در روز افزایش یافته است.

سازمان ملل هم بار‌ها نسبت به وخامت اوضاع انسانی در غزه هشدار داده است. «جیمی مک گولدریک» هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی با نگران‌کننده خواندن تاثیرات و پیامد‌های توقف ورود سوخت به نوار غزه بر بخش بهداشت و خدمات آب و فاضلاب در این باریکه خواستار اتخاذ تدابیر فوری برای جلوگیری از وخامت اوضاع انسانی در باریکه غزه در پی تشدید محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی بر این منطقه شد.

فشار‌ها و اقدامات رژیم اشغالگر قدس بر ساکنان نوار غزه طی ماه‌های اخیر در حال افزایش است و این ناشی از استیصال و وحشت صهیونیست‌ها از تداوم پرقدرت‌تر مقاومت در میان فلسطینیان بویژه ساکنین نوار غزه با وجود تمامی فشار‌ها می‌باشد که خود را به شکل تظاهرات مسالمت‌آمیز هفتگی روز بازگشت به مرضه نمایش گذاشت. ریشه این تظاهرات مسالمت‌آمیز پس از اقدام غیرقانونی و تجاوزکارانه آمریکا در انتقال سفارت خود از تل‌آویو به بیت المقدس در ۱۴ مه ۲۰۱۸ آغاز شد. در سوی دیگر این تظاهرات‌ها موج خشم ملت‌های مسلمانان منطقه را برانگیخت و فلسطین را یک‌بار دیگر در کانون توجهات ملت‌ها و دولت‌های مسلمان قرار داد.

مطرح شدن فساد مالی نتانیاهو و خانواده او در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی از علل مهم دیگری است که در تهدیدات روزافزون مقامات صهیونیست باید مورد توجه قرار داد. نتانیاهو تحت فشار برای استعفا و یا برگزاری انتخابات زودهنگام قرار گرفته است که به گفته کارشناسان در صورت تحقق انتخابات زود هنگام شانس وی برای تداوم نخست وزیری بسیار کمرنگ خواهد بود. در آخرین تحولات پیرامون موضوع فساد مالی نتانیاهو، همسر نخست وزیر متهم به سواستفاده از اموال عمومی به مبلغ صدهزار دلار شده است و اولین جلسه علنی محاکمه «سارا نتانیاهو» روز یکشنبه 7 اکتبر در فلسطین اشغالی برگزار شد.

ادامه دارد ...

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار