دبیر هیأت دولت:

راهکار مبارزه با جنگ اقتصادی، تقویت اعتماد عمومی است

«محسن حاجی‌میرزایی» گفت: هیچ هدفی مهم‌تر از پیروزی در جنگ اقتصادی نیست و باید با این هجوم ددمنشانه که مردم و اقتصاد را هدف قرار داده است، مقابله کرد.
کد خبر: ۳۱۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴ - 13October 2018

راهکار مبارزه با جنگ اقتصادی، تقویت اعتماد عمومی استبه گزارش دفاع پرس از سمنان، «محسن حاجی‌میرزایی» دبیر هیأت دولت در جلسه شورای اداری استان سمنان که با حضور مسؤولان دستگاه‌های اجرایی این استان در سالن یادگار امام استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: شرایط کشور در دوره کنونی، ویژه و خاص است و این روزها درباره این شرایط ویژه و خاص در اجتماعات رسمی و شبکه‌های مجازی تبادل‌ نظر می‌شود.

وی با اشاره به بیان دیدگاه‌ها توسط افراد مختلف و اندیشمندان اظهار داشت: افراد و مؤثران در قالب بیانیه موضع خود را روشن بیان کردند و رهبری برای برون‌رفت از این مشکلات توصیه‌های اکیدی داشتند.

دبیر هیأت دولت درک شرایط فعلی را ضروری دانست و تأکید کرد: امروز مأموریت و مسؤولیت همه ما تبیین درست شرایط کشور است و باید از تحلیل‌هایی که به‌ نوعی هراس در جامعه ایجاد می‌کند، دوری کرد.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه موضوع اصلی امروز وضع اقتصادی کشور است، ادامه داد: تحلیل‌ها باید بر مبنای ارزیابی سنجیده باشد تا کشور از وضع فعلی نجات یابد.

وی ادامه داد: دشمن صراحتاً اعلام کرده تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا اختلال را بیشتر کند و این موضوعی است که درخور توجه و اعتناست.

دبیر هیأت دولت بیان کرد: بحث اقتصادی از آنجایی که با معیشت و زندگی مردم، تحرک و اندیشه فعالان اقتصادی و امنیت ملی و اشتغال سر و کار دارد، قابل توجه است.

حاجی‌میرزایی افزود: تدبیر رهبری در شورای عالی هماهنگی اقتصادی و تفویض اختیار در جهت مدیریت این شرایط ویژه، راهکاری برای خروج از شرایط بحرانی است.

وی با بیان اینکه در جنگ تمام‌ عیار اقتصادی هستیم و آمریکا با اهداف سلطه‌ طلبانه راه‌های نفوذ را از مسیر اقتصاد پیگیری کرده است، افزود: دشمن اکنون با تحریم و ایجاد فشار و درد به جامعه اهداف خود را پیگیری می‌کند.

دبیر هیأت دولت پیامدهای جنگ اقتصادی را از جنگ نظامی بیشتر عنوان کرد و افزود: آثار فیزیکی و تخریب در جنگ نظامی قابل رؤیت است؛ اما در جنگ اقتصادی اختلال در جامعه حاکم می‌شود.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه برای ما این امر مسلم است که درگیر یک جنگ تمام‌ عیار اقتصادی شده‌ایم، افزود: دشمن در این پیکار با تمام قدرت وارد عمل شده تا اهداف ناکام گذشته خود را به روش‌های دیگر امتحان کند.

وی تصریح کرد: رفتار، فهم و عکس‌العمل ما در ناکامی دشمن تأثیرگذار است و حضور فعالانه مردم در صحنه دشمن را ناامید می‌کند.

دبیر هیأت دولت بیان کرد: اکنون هیچ هدفی مهم‌تر از پیروزی در جنگ اقتصادی نیست و باید با این هجوم ددمنشانه که مردم و اقتصاد را هدف قرار داده است، مقابله کرد.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: عنصر تعیین‌کننده برای دستیابی به این پیروزی، جدیت و پشتکار ماست و در سایه تدبیر و پر کردن عرصه می‌توان به پیروزی دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: همه اتفاقات در پرتو تلاش امکان‌پذیر خواهد شد و می‌توان از مشکلات مزمن اقتصادی نجات پیدا کنیم.

دبیر هیأت دولت با بیان اینکه مشکلات فعلی طی دهه‌های گذشته روی هم انباشته شده و کمتر شاهد موفقیت پایدار بوده‌ایم، افزود: مجموعه‌ای از کاستی‌ها، شرایط را به‌گونه‌ای پیش آورده که با مشکلات مزمن اقتصادی مواجه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور زیگزاگی است و باید برای رشد یکنواخت و نرم تلاش کرد، افزود: باید با به‌ کارگیری فرصت‌ها برای بهبود شرایط اقتصادی و موفقیت‌های پایدار و رشد اقتصادی تلاش کرد.

دبیر هیأت دولت با اشاره به ضرورت به‌ کارگیری فرصت‌های موجود در کشور تأکید کرد: امروز باید به نحوی مطلوب از فرصت‌های موجود در کشور استفاده و الگوهای دچار کاستی را اصلاح کرد.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه باید جامعه را برابر ترفندهای دشمنان مصون نگه ‌داشت، افزود: امروز زمان اجماع فعالان سیاسی کشور است و باید با هم‌افزایی بیشتر پیروز میدان مبارزه باشیم.

وی با بیان اینکه کاستی‌هایی در سیاست‌گذاری‌ها وجود دارد و نباید از دشمنی که شمشیر کینه را از رو بسته است غافل شویم، اظهار داشت: باید در کنار هم و تقویت روحیه امیدواری در جامعه، نقش دشمن را کمرنگ کنیم.

دبیر هیأت دولت، اختلال به وجود آمده در عرصه اقتصادی را در کاهش اعتماد عمومی به مسؤولان اثرگذار دانست و افزود: راهکار مبارزه با جنگ اقتصادی، تقویت اعتماد عمومی است که باید به نحو مؤثر در جامعه هویدا شود؛ چرا که در حل مسایل و کسب توفیقات اثرگذار است.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: فعالان عرصه اقتصاد، دین و آموزش که قدرت و اثرگذاری دارند، باید در این زمینه به تفاهم و ائتلاف برسند تا راهکار مقابله با جنگ اقتصادی محقق شود.

وی بیان کرد: وقتی مردم به این باور برسند که مسؤولان و نهادهای مختلف درک مشترکی برای رفع معضلات کشور دارند، مسائل به شکل پایدار حل خواهد شد.

دبیر هیأت دولت با بیان اینکه انسجام و تعامل همه‌ جانبه برای حل مشکلات امری اجتناب‌ناپذیر است، اظهار داشت: برای تحقق اهداف عالی نظام باید همه ارکان و نهادهای اثرگذار باید به اجماع برسند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار